Appar för en mer bilvänlig tablet

Diskussion i 'Applikationer' startad av virre567, 26 september 2013.

1. virre567

virre567 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Har fått hem en av dom billigare android plattorna från eBay och tänkte höra om någon vet om några appar som jag söker till mitt projekt.

Jag hade tänkt att montera plattan i bilens instrumentpanel och lite annat kul. Tänkte då testa med en billigare först så man inte öppnar en dyrare i onödan.

Det jag söker är alltså någon app/launcher som är anpassad för bil typ. Det jag ko,,er använda den till framförallt är väl musik och karta. Har sett några appar som gör det jag vill men då man fortfarande kommer Till hemskärmen när man trycker hem så är den inte optimal.

Den jag testat: car home ultra

2. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tablet talk låter dig sms:a och ringa på paddan via bluetooth eller wifi från telefonen. Ljudet får du däremot från telefonen (doh) eller lite smartare via BT-handsfree.

Sent from my Nexus 10 using Tapatalk 4

virre567 gillar detta.
  3. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201

MINA ENHETER

Finns väl något som heter Big launcher. Anpassat för seniorer och synskadade egentligen men borde vara lämpligt för dina behov.

Med reservation för felstavning och särskrivning pga autokorrigering - tapatalked!

virre567 gillar detta.
  4. virre567

virre567 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Detta var ett bra tips, Tack!

Detta var mer eller mindre exakt vad jag letade efter! Lite synd att man missar vissa funktioner som tex hastighetsmätaren osv men det har man i bilen! Tack!

Om det finns några fler tips på allmänna appar till bil så tar jag gärna emot dom också.

Last edited: 28 september 2013