Appar försvinner från hemskärmen vid laddning via datorn?

Diskussion i 'Allmänt' startad av the_connemara, 18 jul 2012.

1. the_connemara

the_connemara Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Appar jag placerat ut på hemskärmen eller i "hörnen" (Xperia Active) och även i mappar på hemskärmen försvinner om jag laddar telefonen via den vanliga kabeln fast i datorn istället för bara i väggen. Vad gör jag för fel?

Detta verkar ske oavsett om jag låter telefonen ansluta till datorn eller inte och jag ser ingen röd tråd om de ligger på SD/minne, om de fanns installerade i telefonen från bröjan (ex Inställningar försvinner) eller om det är appar jag lagt till osv.

Stänger jag bara av telefonen och startar den igen är allt som det brukar, problemet uppkommer alltså bara om jag laddar via datorn.

2. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Kan det vara så att det är särskilda skins på dessa widgets som lagrats på SD-kortet?

3. the_connemara

the_connemara Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror jag hittade? Om man väljer "medieöverföring" istället som förval när man kopplar i usb så verkar de ligga kvar. Innan hade jag "masslagring", kanske den kommer åt vissa appar då på något vis?

4. Maxxan

Maxxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, är de installerade på SD kortet så har Android inte tillgång till dem om du monterar bort SD kortet, tex när du kör masslagring.

5. LocoPaco

LocoPaco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Gear S3 Classic
    Om du väljer alternativt "masslagring" så monteras minneskortet som en disk i din dator vilket i sin tur innebär att den "avmonteras" som lagringsutrymme i din telefon vilket gör att alla appar och filer som finns på kortet inte längre är tillgängliga för telefonen. Vet inte hur det är på just din telefon men min DHD ger mig valet att "Bara ladda" under anslutningsinställningar för USB.