Appar installeras inte

Discussion in 'Samsung' started by F360, Mar 15, 2013.

1. F360

F360 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har precis köpt en galaxy note 10.1 men har nu lite problem med installationen av vissa appar. När jag laddar hem dem i store laddas de ner men själva installationen startar aldrig, det stanna när ner laddningen kommer upp i 100%.
    Vad kan detta bero på?
    Apparna som krånglat hittills är google chrome och OneNote..

2. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Du har bara ett konto till Play Store? Kolla under "mina konton" i play store.
    annars är väl omstart eller återställning att prova.
    Har du uppdaterat plattan till senaste firmware?

3. GangstaMon

GangstaMon Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Appar o konf från N8000 till N8020, hur?

Hej

2.a inlägg i forumet ;)

Fick samma problem med min dotters nya N8020 igår. Hennes appar installerades inte vid 1.a setup och hon är mkt ledsen och gråter över sina borttappade poäng och levels och så! :( Hon är 9 år gammal. Skrev om detta i mitt 1.a inlägg (Skillnad GT-N8020 och GT-N8000)

Jag beställde Telenors vita modell och fick den igår för 4850 kr inkl postförskottsavgift. Jag valde ingen bindning och inget abonnemang. (5490 kr är billigaste enligt prisjakt just nu 2013-04-19 09:45 och det var så förra veckan också när jag beställde det.

I deras spec hade de ett par fel, bl.a. stod Android version 4.0 samt inget modellnummer m.m. Jag ringde dem och ställde frågor för att vara säker på att det är N8020 och ingen "speciell" version samt påpekade feln på sidan. Nu ser jag att de har ändrat lite där.

Tidigare hade min dotter en N8000 fr MediaMarkt som hade fel och som jag reklamerade men MM kunde inte få hem någon ny så efter flera månader hävdes köpet. Tyvärr, så var det något fel och när jag installerade den nya igår fick jag inte med apparna och konfig mm som jag hade tagit google-backup på innan N8000 lämnades in.

Nu vet jag inte exakt hur Google Backup/Restore fungerar men på Google Play sidan efter inloggning med gmail kontot ser jag alla devices och den visar "aktiv" N8000 i mitten. Varför den väljer just N8000 att vara aktiv (se bild) och visa info om, vet jag inte.

Jag kunde klippa simkortet till mikro (N8020 har mikrosim) och det fungerade men jag skulle gärna vilja veta hur jag får appar och konf från N8000 att laddas till N8020.

Hoppas någon kan hjälpa mig
    Tack på förhand

Attached Files: