Problem: Appar kvar efter fabriksåterställning

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av dynaflux, 8 jan 2013.

1. dynaflux

dynaflux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde precis en fabriksåterställning, det var inga problem och allt var som från kartongen men när jag skulle börja dra ut ikoner till skärmarna upptäckte jag att de appar jag installerat fanns kvar - hur kommer detta sig? Jag trodde en fabriksåterställning verkligen raderade allting.

2. inact_0022

inact_0022 Guest

Loggade du in på ditt Googlekonto igen efter fabriksåterställningen? Man får då ett val att synka mobilen med sitt googlekonto som återställer en del av de appar du hade installerade förut. Säkert något sådant du gjort :)

3. dynaflux

dynaflux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jepp, jag kom på det när jag skrev frågan men ville inte göra den ledande med risk för att få jakande svar. ;-)

OK, så här är det: jag gjorde återställningen eftersom jag läste här på forumet att man kunde få bättre batteriprestanda - jag är tveksam men det kostar inget att prova (förutom tid). Om det är så att det är någon bloatware från Samsung som ligger bakom batteriförbrukningen; kan den ha säkerhetskopierats i så fall? Ska jag köra en fabriksåterställning utan att välja återställning av backupen?

Går det att logga in på Googlekontot och se vad som finns i backupen?

Last edited: 8 jan 2013