Appar som körs i bakgrunden..

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av silverstar, 10 aug 2010.

1. silverstar

silverstar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur vet man det? Hur kollar man upp detta? det är väl en orsak till varför batteriet dör ut snabbare?

2. Whovally

Whovally Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma fråga. Jag är ny på Android fronten.

3. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nejdå, om applikationerna är någorlunda bra skrivna så leder det inte till att batteriet dör ut snabbare. Det enda som får batteriet att räcka längre är att använda telefonen mindre. Batteritiden är inte dålig på en Desire. Den är fullkomligt underbar. Att det sedan tar slut på kort tid beror mer på att det är en dator och ingen telefon.

Oroa er inte för program som är i bakgrunden, operativsystemet tar hand om det självt och flyttar resurser dit där de behövs. Om ni har extremt dålig batteritid så kan det dock vara någon applikation som aldrig går ner i sleep-läge. Då vaknar många andra applikationer och "passar på" att skicka/ta emot data. Vilket kostar väldigt mycket energi. Om så är fallet så gör får man börja fundera på vilken applikation det kan vara som spökar. En hardreset kan vara en bra idé, så man får en nystart. Sedan installera en applikation i taget.

4. tubstr

tubstr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag gjorde själv precis en hårdvarureset och måste säga att honoka har helt rätt.

1.) Skit i alla "task killers" applikationer, dom ställer bara till det mer än de gör saker bra
    2.) Håll koll på vad som faktist drar sås genom att gå till inställningar -> om telefonen -> batteri --> batterianvändning, som synd är så kan du inte ha koll på exakta appar där.. men, du får en bra bild.

För mig ser det ut så här med procentfördelningen
    Vänteläge 31%
    Bluetooth 31%
    Telefonen är inaktiv 30%
    Android-system 6%
    Skärm 2%

Har du en väldigt låg siffra på skärmutnyttjande och en skyhög på android-system så tyder det i min värld (rätta mig om jag har fel) på att du har nån "trasig" app som inte somnar som den ska.

Man kan också kolla lite mer detaljerat kring hur mycket "användningstid" respektive app har genom att aktivera "telefondelen" (där man knappar in nummer) och slå in *#*#4636#*#* och sen klicka användningsstatistik, har nån app skyhöga siffror här så är det nått som inte är som det ska HTC Sense toppar hos mig, vilket känns typ naturligt..

Lite moralpolis också ... unvik okända källor, kör dina appar genom market. :)

Last edited: 19 aug 2010