Fråga: Appbehörighet för ej aktiv app?

Diskussion i 'Galaxy S9' startad av Mikael8.0, 12 nov 2018.

1. Mikael8.0

Mikael8.0 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Liten bakgrund:
    Har en övervakningskamera från Creative Labs.
    De har en app för detta, LIVE! Cam. Appen fungerar för att etablera kontakt med kameran och göra inställningar mm.
    Kameran ska skicka push-notiser vid detekterade händelser, vilket den också gör. Men bara om appen är aktiv.
    Creative Labs support tycks inte veta hur kameran ska fungerar (de vet kanske bara hur ljudkort fungerar..) men menar att notiser ska skickas även med appen stängd. De hänvisar till att använda en app från ett annat företag men den fungerar inte bra den heller (lite andra knas mm) och från deras support hörs inget.
    Har därför återvänt till Creatives app.

Fråga:
    Finns det någon ej hittad inställning i S9/Oreo som gör att meddelanden inte tas emot vid ej aktiv app?
    Jag kollar denna app och jämför med ex Kik som ju fungerar;
    Under Inställningar, Aviseringar - lika.
    Under Inställningar, Aviseringar, Avancerat (klick på resp app) - lika men för Live! Cam finns "Anpassat undantag för Stör ej" och den är av.
    Under Inställningar, Appar, resp. app - Lika + att Live! har App överst på, Ändra systeminställningar på
    Båda finns med som system-appar
    Åtkomst till aviseringar - ingen av dessa finns med och ingen är enhetsadministratör-app.
    Appar som kan visas överst - Live! finns med men inte Kik

Känns som att denna Live! har mer eller "bättre" behörigheter än Kik. Varför måste jag ha appen aktiv för att få meddelanden?