Appbrainproblem

Diskussion i 'Applikationer' startad av tephlaun, 21 jan 2011.

1. tephlaun

tephlaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har en SGS (updaterad till 2.2.1) Jag kan inte längre installera/uppdatera med appbrain? Har sökt info om detta och läst nåt om nån app som heter "Fast web installer" och som nu tydligen inte skall fungera längre då google har avaktiverat den. Jag har dock, mig veterligen, aldrig installerat någon sådan på min telefon och det fungerade bra att installera från appbrain ändå, så jag är lite konfys inför alltihopa.

Det jag läst på nätet är att det påstås att det var ett säkerhetshål att det gick att installera via appbrain. Vilket verkar märkligt då man ju var tvungen att verifiera via sitt konto på Google innan man accepterade installationen på appbrain.

Vet nån hur det förhåller sig med detta? Varför är det till synes så lite info i svenska forum om detta?

2. tephlaun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

...och nyss loggade jag in på appbrain...och vad ser jag då överst i min app-lista om inte en app som heter (trumvirvel) "Fast Web Installer"??? :o

Alltså vad tusan är det som pågår? Kommer det att fungera med webinstallation nu då? Har inte Gooogle avaktiverat detta program/app? Förvirringen tilltar minst sagt.

Alltså, ibland är det mer än lovligt snurrigt med Android, Google, Market, mjukvara och hårdvara o fan o hans moster.

(Filosofisk stilla betraktelse) Är det så här vi vill ha det? Tidsödande krångel som kan få en att känna sig lika upptagen och sysselsatt som en VD för en global koncern för att reda ut eller begripa eländet? -*suck*-

3. tephlaun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

o_O...Tar tillbaka allting eftersom det helt plötsligt gick att installera från appbrain till telefonen. [utmattad]

Dock kvarstår ju min undran vad det då är jag läst om Googles avaktivering av "Fast Web Installer" eftersom det var ett säkerhetshål?

Någon som vet vad det är för parallellt universum jag råkat slajda in i här på förmiddagen? :P

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

fast web installer funkar inte för mig på min galaxy s... dessutom tappade appbrain bort många av mina appar när jag valde att isntallera dom.. dom bara försvann ur listan helt...

Tycker appbrain har fungerat dåligt sen galaxy s fick froyo.

5. tephlaun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja vad ska man säga? Du har mina sympatier. Hoppas det börjar fungera som det gjorde för mig. Verkar rätt skakigt det här med Google/Android måste jag säga och hela deras, vad ska jag kalla det, "back-office-system med Appbrain och Marketservrarna. Vad har de här Swiss codemonkeys för roll i hela app-cirkusen? Är det dom eller Google som bestämmer och styr?

Apple har då fanimig koll i alla fall innan nåt "goes airborne". Med Google och Android är det ju "improv" hela tiden ju, problemlösning on the fly, patchar och uppdateringar, värre än microsoft snart ju. :P

Hoppas nu bara inga androidlärjungar förnärmas av min tillfälliga bitterhet över ett, i mitt tycke, rätt skakigt mjuk- och hårdvaru- och back-officesystem som våra mobiltelefoner och android OS och googles servrar utgör.

Jag kan väl bara be en stilla bön om att det ska bli bättre.