[Appförfrågan] Hur se hastighet i Navigation?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av swefse, 21 jul 2010.

  1. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det jag vill är att ha igång Navigation med röststyrning samtidigt som jag får reda på hastigheten jag håller samt hastigheten på vägen.
    Edit: Väldigt gärna också att telefonen tjuter till när (om menar jag:)) jag åker för fort, så att jag kan ha uppe Navigation-fönstret och bara dedikera lite av hörseln till telefonen.

    Jag har SpeedoWidget, men den visar inte vägens hastighetsgräns, är det någon som vet om det finns?

    Jag litar inte fullt och helt på bara röststyrningen (ibland börjar den för sent) så om man kunde göra om “fönstret”, som visar hur långt det är kvar tills man ska svänga, till en widget, som jag kan ha på samma hemskärm som widgeten som visar hastighets-info, skulle det vara toppen!

    Någon som vet någon app/widget för det eller som har kommit på någon annan lösning?
    Ha det bra!
     
    Last edited: 21 jul 2010
  2. HT3

    HT3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm.
    Inte riktigt säker på om det är vad du söker.

    Men copilot Live stödjer både svänginstruktioner, kartor, hastighetsvisning och varningar.
    Om du med röststyrning menar att man skall kunna säga vilken adress man ska till tror jag senaste versionen klarar det till viss del (engelskspråkig).

    Kartor för hela Norden kostar dock 300 kr, men helt klart värt det för fullständig Navigator som är klart bättre än de Tomtom och garmin versioner jag använt (alltså rigtiga gps:er, ej telefon).
     
  3. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det jag vill är att köra bil med Google Maps Navigation-appen synlig, och om jag kör för fort så börjar telefonen ge ifrån sig något ljud så jag blir uppmärksam på det och sänker hastigheten.

    Det jag vill är att när jag kör bil få funktionerna i Google Maps Navigator (turn-by-turn directions, se hur långt det är kvar till nästa avfart etc.) och att jag blir varnad med ett starkt pip (eller på något annat sätt, bara jag inte måste ta ögonen från vägen) om jag kör för fort.

    Med röststyrning menar jag rösten som säger åt mig när det är dags att svänga, byta väg etc.

    Med varningar, menar du att den varnar mig när jag kör för fort, eller är det något annat?

    Jag vill ogärna betala för en ny GPS-app (Navigation fungerar finfint för det den är gjord för), det jag letar efter är en kompletterande app till Navigation, finns det?
     
    Last edited: 21 jul 2010
  4. HT3

    HT3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok, har ingen koll på liknande gratisalternativ tyvärr.
    Precis, copilot börjar pipa när man kör för fort (om man har funktionen aktiverad dvs)
     
  5. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    OK, tack ändå! Jag får fundera på CoPilot.
     
  6. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Copilot skriker till vid hastighetsöverträdelser samt att man får upp en bild på vilken hastighet som gäller. dessutom säger helena vart du ska köra samt att du får upp pilar på hur du ska köra.. Nästan så de är för mycket info :)