[Appförslag] ändra ringsignal

Discussion in 'Appförslag och idéer' started by look2, May 24, 2011.

1. look2

look2 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har letat, men inte hittat en app som kan göra det jag vill, det borde inte vara så svårt att göra, funktionen finns redan i android men jag vill ha den lite mer utvecklad. Jag vill ha olika ringsignaler beroende på vem som ringer och det skall vara baserat på en del av numret.

Jag vill att om någon från jobbet ringer, då presenteras numret som ett 4 siffrigt kortnr, då skall det vara en ringsignal, men om någon ringer från ett annat numer så skall det vara default signalen.

Sedan så kan man ju göra detta ännu bättre. Om tex någon ifrån ett annat kontor ringer, så kan man med hjälp av deras nummerserie få en egen ringsignal, tex om någon ringer ifrån 02135xxx så skall det vara en annan signal än default signalen.
    Finns det appar som gör detta? Eller finns det någon vänlig själ som skulle kunna göra något liknande?

2. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ganska säker på att du kan sätta upp det genom Tasker

3. look2

look2 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Sent svar, men jag har meckat en del i tasker, och det verkar som att det inte funkar.
    Telefonen hinner börja ringa, innan tasker ändrar signalen :(

4. look2

look2 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen annan än jag som tycker att detta är en bra idé och har hittat en app, eller är sugen på att skriva en sådan app?

5. look2

look2 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Testar att bumpa upp denna tråd, då min fråga kvarstår, och någon kanske nappar på förslaget...