[Appförslag] Ännu ett tangentbord.

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Yoshimura, 1 nov 2011.

1. Yoshimura

Yoshimura Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Söker en tangentbordsapp där tangentbordet ligger i överkant på skärmen och texten som skrivs fabriceras i underkant... Kanke redan finns, men jag har inte lyckats hitta något?

Så om inte, har jag en ide till er som förstår sig på det här med att göra apparo_O

Jag håller ofta luren (HTC incredible S) i en hand och skriver då med tummen. Problemet är att man får vika ner tummen så mycket för att komma åt tangenterna så det blir obehagligt rätt fort. Håller man i stället luren längre ner för att slippa denna osköna vinkel på tummen förlorar man lixom kontrollen och luren trillar lätt ur handen...
    Tror inte jag är ensam om detta "problem", framförallt bland alla med lite större skärmar?

Jag tror iaf att ett tangentbord där tangenterna ligger i övre delen av skärmen skulle fungera fint, om det nu är tekniskt möjligt?
    Som jag ser det skulle den inmatade texten inte skymmas av tumme eller hand heller...
    Det ultimata vore ett fullt justerbart tangentbord, där man själv kan välja form eller framförallt plats på tanagentbordet för att kunna justera det efter sin egen tumme...
    Tangenterna skulle förslagsvis i så fall följa det rörelsemönster man enklast utför med tummen, det skulle sedan enkelt gå att skifta mellan höger & vänsterstält beroende på vilken hand man håller luren i...
    Bifogar en enkel skiss på hur jag tänker mig det hela, går det lösa tro?
    Eller har någon något förslag på hur det kan bli bätre än det i dag är?

Nya folkåkomman, smartphone tumme ;)