[Appförslag] Anti snooze klocka

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av cribbe8, 21 jan 2011.

1. cribbe8

cribbe8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har en idé till en app som funerar som en backup väckarkolcka. Den vanliga alarm klockan har man lärt sig att stänga av i sömnen, och då kan det hända att man försover sig.
    Men om man skulle ha en backup väckarklocka som känner av via gps att du är kvar hemma vid en viss tid, som ringer utav bara helvete, typ airhorn eller något.
    Alltså har du lyckats att masa dig till jobbet i tid så ringer inte klockan.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Inte helt 100 men Tasker bör ju klara det. Då får du själv lägga in kommandon. Typ "if där och där enligt gps @ den tiden @ den dagen then pip åta helvete airhorn"

3. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Den beskrivningen var nog fan en av dem bästa ;)

4. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Alarm Clock xtreme free klarar det... eller ungefär iaf.
    Du kan ställa in så att du stänger av den antingen via ett matte-problem (fick 7 x 14 på medium nivån kl 05.30.. taskigt), du kan även ställa så att du måste färdas i en viss hastighet(gps) för att larmet skall stängas av.

Vidare kan du ställa så att du måste klara fler matteproblem beroende på hur många gånger du snoozat och så kan du ställa så att snoozen så den minskar (dvs först 5min sen 3min sen 1 min osv), det går såklart även att skippa snooze.

Här har du en go låt att vakna till:
    vuvuzela mp3 (högerklicka och välj spara som, trycker du på den så kommer du bara till en sida som spelar upp den.) :)

Last edited: 21 jan 2011
  5. nomis_82

nomis_82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Använder programet alarming! Som tvingar mig att knappa in ett gäng upplysta knappar för att stänga av larmet. har inte försovit mig en gång sedan jag skaffade det. Har även provat programmet morning routine som kräver att du läser in en qr kod som tex kan ligga på köksbordet. Men det stöder inte automatiskt upprepade larm alla vardagar eller liknande.

maxa gillar detta.
  6. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Morning routine :teeth: Underbart, tack så jättemycket! Blir att sätta en qr-kod i garderoben och sen en i badrumsskåpet som man måste scanna 1min efter den första :D
    tack för tipset!