Appförslag.Att ringa!!!

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av ergoforcen, 15 jun 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag retar mig på min Hero varje dag när jag ska ringa. Många av mina samtal går till automat växlar som vill att jag ska slå massor med siffror för att leda mig fram ! Problemet är att skärmen slocknar och sifferbordet försvinner så fort jag får kontakt (troligtvis för att mitt öra inte ska träffa och koppla bort samtalet) Jag får ofta panik och glömmer vilka jag ska trycka för att tända och få fram sifferbordet. När jag tänder det manuelt och slår mina siffror ,lyfter telen till örat ,så nuddar jag natuligtvis skärmen mot örat och samtalet kopplas bort. (Jag jobbar som yrkeschauför och provar ofta detta med en hand

En app som låter telen vara tänd och med sifferbord på så länge som den är vågrät .När telefonen kommer i lodrät possition låses skärmen och går in i "talmode" Hur svårt är det för en programerare eller HTC .Ringer inte dom ?

Jag har också problem med ljudvolymen ,jag har stora fingrar och finner de4t svårt att klämma på telefonen via fram och baksida ,dessutom har den pekskärm!! detta betyder att sidorna bara är tillgängliga att hålla telefonen i .Kul då att en stor del av sidan är upptagen av ljudvolymen .En sek tar det att stänga av ringsignalen .Och jag gör det ibland flera ggr dagligen = missar samtal

En app som låser ljudknappen men låter övrigt vara på.Måste också vara relativt enkel app att göra ,dom få ggr jag ändrar volymen kan man klicka på en låsupp icon på skärmen . Detta skulle betyda att jag kan dra upp telen från jeansen utan att kladda på skärmen/stänga av ljudet.

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst med förslag till i min mening ofullständig (Hero) telefon. Det finns hur mycket som helst att klaga på MEN det finns också hur många geniala klockrena funktioner som gör en stum av glädje och förundran.

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag har liknande problem med min Nexus. Oavsett ringsignal så missar jag den ibland när det brötar omkring en så jag har numera med min gamla Nokia E51 som Nexus kopplar vidare till om jag inte svarar. Nokian låter betydligt mer.

Nexusen är dessutom hemsk att skriva sms på när man kör, kanske rent av livsfarlig! Fast det är nog likadant med alla touchtelefoner.

För att lösa problemet med att volymen sänks när du tar i telefonen:
    Ladda ner programmet "Volume button control" från Market. Det hjälper dig att hålla volymen på max.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Testa Proximity Sensor. Den använder ljussensorn i Heron och "släcker" skärmen när du håller telefonen mot örat. Tyvärr stänger den inte av skärmen utan gör den bara svart och den funkar inte när det är mörkt.

Det borde inte vara några problem med en app som tänder skärmen under samtal när telefonen hålls i ett visst läge. Det finns en app som heter Screebl Lite som håller skrämen tänd när du håller den i vissa vinklar. Tyvärr så tänder den inte skärmen igen när den väl har slocknat. Den funkade bra i min Hero när jag körde 1.5 men nu med 2.1 så har den inte funkat så bra och i kommentarerna kan man läsa att den suger ut batteriet.

Nån här på forumet har även gjort en app till Heron där man kan ändra knapparnas funktion men jag kommer inte ihåg vad den heter och jag tror den krävde root.

@bjoli
    Att smsa under tiden du kör är en dålig idé och nått du borde undvika oavsett vilken telefon du har.

4. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för tipsen.
    Tar gärna emot flera,ska prova dom alla.
    SMS'ar gör jag aldrig när jag kör,men pratar i telefonen händer flera ggr om dan,dock så sker 95% av samtalen på "jobb mobilen" och där har jag köpt en mobil med stora knappar och utan extra funktioner.Viss vana har jag också då jag har flera datorer i bilen som andvänds under körning. Heron är mest när jag får eller ringer privat :))