[Appförslag] BT Info!

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av nofowuw, 22 apr 2010.

1. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har letat som en galning, men inte hittat något. Om det redan finns till android ber jag om ursäkt.

BT Info används för att "hacka" sig in i andras telefoner via bluetooth. Du kan då göra mer eller mindre vad du vill med dennes telefon. Ringa från den, läsa och skicka sms från den, sätta på musik etc etc.

Haft mycket kul med detta programmet på tidigare telefoner :P

Undrar nu om det skulle vara möjligt att utveckla samma program till android OS och om någon isfl skulle känna för att göra det? Skulle vara riktigt kul att få jävlas med polarna på detta sätt igen! :innocent:

En annan möjlighet skulle kanske vara att göra det via WIFI(om det går) då det alltid finns folk med WIFI på i sina telefoner nu för tiden!

:teeth:

2. brosk

brosk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

anledningen till att by info fungerade tidigare var pga en hugg i bluetooth protokollet. de flesta mobilen är skyddade nuförtiden och det krävs att mottagarens mobil accepterar din connection. så det du får i princip är en remote control och det finns väl massor av sådana apps nuförtiden?

3. UserFo

UserFo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Åh, det där gamla programmet, det kommer man ihåg.
    Inte för att skryta men jag kan nog vara ganska säker på att det var jag som drog igång allt tjohej med det. Tog mig ca 3 dagar att hitta det programmet, på deras ryska(?) hemsida. Och sedan la jag upp det på TPB. Detta var i mars 2007.

Jag själv är ganska förvånad över all uppmärksamhet det har fått.

4. brosk

brosk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var känt långt tidigare än så, dessutom kunde man innan det göra det manuellt på äldre mobiler. Buggen bestod i princip av att man kunde skicka visitkort via BT utan att den andra behövde acceptera det. BT info var en vidareutveckling av konceptet.

5. UserFo

UserFo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är jag fullt medveten om. Det var många av dessa "Bluetooth chat" program som använde den metoden. Men det jag syftade på var att ftp_bt_105 fick en mycket större uppmärksamhet efter att jag lade upp den på piratebay, så som nya torrents fast de kallades då "Super bluetooth hack" samt youtube filmer och många diskutioner väcktes under åren på olika forum.

Men för att följa den röda tråden.
    Finns det idag några bluetooth buggar kvar i protokollet?

6. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo men om du bara lånar kompisens mobil en gång och sedan godkänner det sparar den ju inställningarna och ger dig tillåtelse att gå in när du vill efter åt ;)