[Appförslag] Cleanup app

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Wellbow, 22 jul 2010.

1. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Något jag bara kom o tänka på nu och vet inte riktigt om det finns den app, men jag tänkte mig något i stilen som windows kör,

"Det finns ikoner på skrivbordet som sällan används, vill du rensa bort dessa"

Något i den stilen. Alltså en app som man startar och som sedan mäter aktiviteten på alla apps man har och sedan kanske frågar och efter det rensar bort dessa?

Bara en idé

/ Wellbow

2. Freddeme

Freddeme Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, skulle vara bra, kan tänka mig att det fort blir fullt annars, om det funklar samma som på datorn där man sparar allt på skrivbordet :-)
    Bra idé!
    /fredde

3. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Skulle gärna se att den städade upp mer än så.
    Har ni testat att göra en reset och sedan installera samma appar igen? Lägg då märke till hur mycket mer ledigt utrymme man har. Det handlar i runda slängar om 40-60MB om man kört telefonen ett tag.
    Visst mycket av detta är säkert cache och data i de appar man har, men säkert även en massa skräp som blivit över då man avinstallerat appar. Det är bara att titta på röran alla appar lämnar efter sig på minneskortet. Finns massvis med mappar och filer som verkar helt föräldralösa.
    Varför lägger utvecklare inte sina appar i sd/apps/your appname och personliga data i en sd/My Documents/your appname för att enkel kunna göra backuper?
    En sa*ans röra är det i alla fall.