[appförslag] Drainkontroll

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av PoomaP, 19 feb 2010.

1. PoomaP

PoomaP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har mest lurkat runt här på forumet och lärt mig massor, men jag kommer aldrig bli smart nog att kunna programmera.

Jag har dock en idé som jag tänkte någon här kunde snappa upp och programmera ihop till en strålande app.

Många har problem med att det är dålig batteritid på sina androidlurar. Jag är ibland benägen att hålla med. Oftast beror detta på att det är ett program som ligger och drar kraft ur batteriet. Efter vad jag förstår finns det inget enkelt sätt att mäta det där. Däremot skulle det väl väldigt enkelt gå att göra ett program som kontrollerar vilka program man har installerade på sin mobil och sedan jämföra med en "Kändadrainlista" och tala om att att det här och det här programmet är känt för att dra mycket batteri.

Bara en idé. Är det görligt? är det önskvärt?

Glada och positiva hälsningar

Mattias

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Finns redan inbyggt två funktioner som visar vad som drar batteri, och vad som håller telefonen vaken. Men en enklare variant av detta skulle nog vara uppskattat, ett program som kan samla ihop informationen och som du säger; jämföra med ökända appar.