[Appförslag] Fullt tagentbord stöd till pc

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av mullcom, 14 nov 2010.

1. mullcom

mullcom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej...

Det är så här jag har letat som en galning efter ett app som gör om telefonen till tagentbord till pc. men det enda jag hittar är program vara som kräver en typ av server på datorn. problemet här blir då att man kan inte styra något förns servern är laddat å då får man problem om man vill in i bios eller bota ett annat OS.

så jag funderar på om man inte skulle kunna ta ett trådlöst tagentbord och ta motagaren från det och sen göra en aplikation som man har i telefon som lurar motagaren att tro att det är tagentbordet?

Jag vill jätte gärna ha syn punkter och tips på tekniken och hur man går till väga.

2. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Wifi keyboard kan kanske vara nått? Kräver bara en webläsare på datorn...

Edit: Göra om telefonen till tangetbord... hmmm De bör finnas för jag hade en sån "app" på min Sony Ericsson W890i ....

Edit2: De var ifs Winamp/Windowsmedia spelare/desktop man kunde styra men få fram ett helt komplett tangetbord minns jag inte..

Så.... jag var nog inte mycket till hjälp ;) sorry

Last edited: 14 nov 2010
  3. mullcom

mullcom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hehe.. nja.. allså jag vill ju slippa den här serven som man måste installera på datorn för det ska fungera å då blir ju problem i Bios uppstart av 'OS

4. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Vad är syftet annars?
    Jag kör RDP remote desktop och det fungerar bra. Hade hellre köpt den från Wyse som är grym men lägger inte 100kr på en sån app helt enkelt.