[Appförslag] GPS-app

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av NoiseMaker, 2 jul 2010.

1. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har en idé till en liten app som jag tror många kan tycka är intressant. Söker därför en kodare som har lite koll på hur man jobbar mot GPS:en.

Vill inte sharea så mycket info här, men skriv ett svar här så PM:ar jag min idé. (Open Source på mina villkor. :))

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vad menas med Open Source på dina villkor eller kanske ska fråga vad är dina villkor? Var för ska många vara så hemlighets fulla när ni inte tänker utveckla själva? Tycker själv det ska va utvecklaren som ska få cred inte den som kom på idén. Sry för jag skörden tråden lite med denna fråga. Du kanske har en väldigt bra anledning till att du inte vill berätta vad appen innehålla. Ska man köra Open Source så tycker jag man ska använda befintliga licenser inte hitta på egna.

3. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    "utvecklaren som ska få cred inte den som kom på idén"

Ord!

Ideérna har de flesta haft, dock inte möjlighet/kunskap att sätta dem på pränt så att säga.

4. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ni tar mig lite väl hårt på orden. Open Source på mina villkor var nåt som jag bara drog till med.
    Det jag inte vill är att skriva ut min idé i ett publikt forum och så kommer någon och "stjäl" idén och gör något helt annat av den än vad jag hade tänkt.

Sen köper jag inte riktigt det där med att den som kläcker idén inte förtjänar någon cred alls. Utan en bra idé kan ju utvecklaren sitta där och utveckla utan att komma någon vart. Dessutom vill jag hävda att det inte bara är den som kan knacka kod som är utvecklare. Ni verkar blanda ihop utvecklare med programmerare.

Till sist så är jag inte ute efter att själv ta åt mig all ära och låta någon apa skriva koden utan jag söker någon som tillsammans med mig vill göra en app som kanske kan gillas av folk.

När appen väl är släppt så är det bara roligt om andra hittar nya tillämpningar och funktioner till det som vi kommit på.

5. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tror ingen på swedroid skulle stjäla din ide så länge den inte är så bra att man kan tjäna miljoner på den. Har aldrig läst i någon tråd där det hänt.
    Alla som är med i utveckligen förtjänar självklart cred så länge de gör något för att driva projektet framåt med det menar jag tillexempel programmerar, designar, fixar fram källor som behövs för att appen ska funka... Eftersom du inte specificerade vad du tänkte göra mer är bestämma :P så drog jag kanske lite slutsatser som är felaktiga.
    Det var lite så din första post lät som. Anledningen till att jag flippade ut lite :P är för jag tycker allt fler av de trådarna som dyker upp på appförslag handlar om att folk som söker någon som kan programmera och göra appen åt dem det tycker jag inte ger tillräckligt stort eloge till de som har ägnat massor med timmar för att lära sig programmera. Som sagt det kanske inte alls det du tänkte dig men ville mest göra min irritation hörd :P.

Jag personligen anser att programmerare inte får tillräckligt mycket uppskattning för det hårda jobb de gör och det tycker jag att swedroid som forum bör motverka och ge programmerare men även designers en större uppskattning. Ta inte detta personligt.

Du får gärna skicka iden till mig. Vet inte om jag vill utföra den men alltid kul med nya ider. Lovar att inte sno den :P