[appförslag GPS hunt!] (pjätt)

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av coolermaster99, 5 aug 2011.

1. coolermaster99

coolermaster99 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Det finns inget pjätt GPS spel som använder google maps. (den ena är jagad av en eller flera personer, när någon kommer inom tex 30 meter från den "jagade" anses den jagade "fångad".

Sjukt grymmt spel som jag misstänker hade revolutionerat gps spelen.

Liknande spel finns,, men då utan möjlighet till google maps. (tex foot runner). Men utan google maps blir ett sånthär spel lika kul som en åsna.

någon som vill tjäna pengar så tippsar jag om detta :)

2. Barbie

Barbie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Haha, det låter faktiskt riktigt kul! Hoppas att någon är villig att göra en sådan app! :D

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Pjätt?? Där lärde jag mig ett nytt ord :)

4. coolermaster99

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Heteq nog pjätt i skåne och kull i resten av landet. Jagad , kanske är det rätta namnet. XD

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tror "kull" är något som många förstår :)

Jag antar att det är det som tråden menar i alla fall. Annars är jag långt borta och cyklar.

Appen är ju rolig så länge det är många i sin omgivning som leker det. Man måste ju kunna bestämma vilka som skall leka samtidigt. Blir lite meckigt att bara ha en enda i landet, av alla som använder appen, som "är det" så att säga. Drar nog lite väl mycket batteri bara. GPS:en måste ju vara igång hela tiden och ifall man skall vara så nära varandra, alla som spelar då, så kan man ju lika gärna jaga varandra som man gjorde när man var en liten skit och försöka nudda varandra.

6. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Haha, satt också en bra stund och undrade vad pjätt betydde, en google sökning senare så blev jag upplyst. Love Google.
    Detta hade varit riktigt roligt, ingen som kan göra appar som har lust att göra detta? :)

7. coolermaster99

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Med "Kull" appaen skulle man kunna använda public transportation, bussar, bilar. Finns oändligt många varianter. det är ändå rätt ballt att veta vart dom som jagar en är osv :)

sen kunde man lägga in någon grej att den som är jagad får 2 st "2 minuters" invisible time på kartan. där han har möjlighet att springa iväg åt nått annat håll där ingen ser han på radarn osv. (annars tar man han nog rätt snabbt).

Latitude funkar ju, men där finns ingen avisering för när någon är inom 30 meters avstånd typ.