[Appförslag] Håll koll på storlekar

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Kaiser82, 19 jan 2011.

1. Kaiser82

Kaiser82 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Jag tror inte jag är den enda som har lite dålig koll på vad för storlekar folk har på kläder... märktes pinsamt väl under julruschen... Vad jag letade efter då var en app som finns på IPhone och är rätt populär, men tyvärr inte på Android (tyvärr kommer jag ej ihåg namnet).

Det appen gör är att den skapar en lista av namn, som du själv lägger till med bild och allt. Där knappar man in storlekar på allt från skor till jackor så att man har koll på detta.

2. hdroid

hdroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kanske funkar ok med någon anteckningsapp, typ Evernote eller liknande?

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Eller skriva in under kommentar i telefonboken?

4. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Låter som ett helsike att hålla uppdaterad, det någon kan ha ett år kommer ju garanterat vara för litet nästa år. Iaf för barn och ungdom.
    Många vuxna har ju en tendens att svälla och krympa stup i kvarten så det blir nog knepigt det också. Pinsamt att säga "men du kunde ju ha den storleken förra året" när byxorna du köpt till väninnan är för små :D

Det finns några appar för det här (jag har ej testat dem):
    http://www.appbrain.com/app/size-chart-shopping-list-app/com.ubq.giftlist.main
    http://www.appbrain.com/app/password-manager/com.quicosoft.passwordmanager (jo den klarar klädstorlekar också enligt beskrivning)

Men som ovan skrev så om du vill ha det så verkar det lättare att bara lägga in som ett värde i telefonboken.

mvh
    /Max

Last edited: 19 jan 2011