[Appförslag] iPhone tema

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av sEbbo, 21 aug 2011.

1. sEbbo

sEbbo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 7
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Platta:
    Apple iPad Pro 13"
    Efter en hel del sökande på både market, XDA och AppBrain så ger jag nu upp jakten på en bra portning av iPhone UI't och requestar alltså en här.
    Jag vet inte om allt som jag kräver är möjligt att göra i en app som inte kräver root, skriv gärna det i den här tråden då! :)

Det som brister i alla portningar jag sett är följande:
    • Man ska kunna ställa in hur många % transparant system baren ska vara. Den ska vara baserad på gingerbreads standard (gröna ikoner när man har internetanslutning och svart bakgrund. Vid transparans ska bakgrunden synas mer och mer och inte vara vit bakom så att det slutar med att baren blir grå.
    • De kör Androids standard lockscreen.
    • Appdrawern är inte direkt, jag vill alltså inte ha några homescreens utan hamna i appdrawern direkt jag låser upp telefonen.
    • Originalbakgrunden i iOS4 ska användas, men de 4 apparna längst ner ska stå på den här glasskivan.
    • De fyra apparna längst ner ska synas på varje sida precis som på originalet, alltså bli det 4x4 appar per sida som förändras.
    • Om de går så vore det bra om bakgrunden endast resizade i höjden så inte dimensionerna blir fel, om inte detta är möjligt så använd den här resizade bilden som har de dimensioner som de flesta android-lurar har idag: http://www.fragfield.se/images/ios.png

Detta borde enligt mig vara möjligt att skapa till en app som inte kräver root. Det jag möjligtvis kan vara ett problem är att göra original-baren transparant, men det är väl bara att ta original-APKn och sedan ändra så som det ska vara och sedan köra men den modifierade om den inte går att ändra färg på något smidigare sätt.

Och till sist, inga kommentarer om att jag ska köpa en iPhone eller att jag är på fel forum och osv. Vuxna människor bör kunna respektera att man gillar designen hos andra tillverkare, det är väl inte konstigare än att vissa gillar HTC Sense och andra Samsung Touchwiz (som jag själv också gillar).

Jag själv kör Nexus men det vore trevligt om appen fungerade med de flesta moderna mobilerna (Nexus, SGS2, HTC Sensation, Sony Ericsson Arc osv.

Last edited: 21 aug 2011
  2. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

jag har Go launcher ex med iphone 4 themat. Alternatvit är ju att du gömmer statusbaren.
    Sen är de väl bara att lägga ut alla ikoner och program som är i app drawer på hemskärmen.

Statusbaren där uppe. måste du ha rootat för att kunna ändra. Eftersom den ligger i systemet på luren i frame-res apkn.

3. sEbbo

sEbbo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 7
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Platta:
    Apple iPad Pro 13"
    1. Vänta nu, jag bad inte om alternativ, jag trodde jag var tydlig nog med det eller?
    2. Att det går att ha en egen statusbar utan att roota vet jag att det går då bla Launcher7 gör detta som även finns på market. Dessa begränsningar gör det alltså bara mer omständigt att uppnå målet men att det går vet jag redan.
    3. Nej, som jag skrev vill jag INTE ha alla program i hemskärmen, jag vill ha det riktigt, därför frågar jag här i forumet som är ämnat för såna här trådar. Vill någon göra den här launchern så blir jag glad, om inte så behöver dessa inte kommentera heller.

4. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

iClone finns det ju nåt som heter? Det funkar bra nu när jag testat det en stund.

5. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag är ledsen att behöva säga det här men det känns som om du begär ganska mycket. Du vill ändra hela frameworket genom en enda tredjepartsapplikation utan rootbehörigheter. Detta skulle kunna vara möjligt med hjälp av lite egenmodifierad mjukvara i stil med MIUI, förövrigt så kanske du skulle vilja testa MIUI då den tycks uppfylla dina behov ganska bra. Det med en blå statusbar i Launcher7 visste jag inte om men om det vore enkelt så hade nog fler gjort det. Det skaparen av Launcher7 kan ha gjort är att dölja statusbaren för att sedan göra en egen sak i launchern som han låtsas är statusbaren och sätt notifieringarna där. Det är dock bara en gissning. Att hamna i appdrawer direkt skulle kräva en hel omskrivning av valfri Launcher och en massa arbete.

Att fixa bakgrunden skulle också kräva en omskrivning av Bakgrundsappliceringen som jag inte vet om är systemstyrd. Det som skulle behövas göras är att inaktivera alla sorters rörelse i bakgrunden (scrollning, vända på sidan o.s.v). Lycka till med att hitta någon som är villig att göra allt ut dig men hoppas inte på för mycket.

Sleepwalk gillar detta.
  6. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Testa MIUI.

Sent from my LG-O2X

7. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag säger som ovan... prova miui romen den är riktigt bra dock kräver det root som sagt...

8. sEbbo

sEbbo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 7
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Platta:
    Apple iPad Pro 13"
    Verkar som att jag får testa MIUI då! :)
    Varför är det svårt att släppa som en vanlig app? Är det inte möjligt att släppa en applikation med flera apk:er eller vad är själva begränsningen?

9. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Root behörigheten att ändra framework-res.apk.

Sent from my LG-O2X