[Appförslag]Kamera app med röststyrning (kommandon och namnge bilder)

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Stennan, 3 jan 2013.

  1. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hej, jag tycker att det är himla störande att behöva gå in DCIM mappen och få fram en lista på bilder och behöva leta efter en specifik bild. Jag funderar på om det inte skulle gå att skapa en kamera app som låter en tala till telefonen och namnge den just tagna bilden/filmen.

    Jag har noll koll på huruvida google är ett bra alternativ för att läsa av rösten (sett till APIer), en tanke skulle kunna vara att man kan säga ett kommando innan man tar kortet eller börja filma. Tex "blixt av", "växla till film" eller "Namn: Semester i Turkiet". Ett sätt att använda det skulle kunna vara att när Namn kommandot används så döps alla bilder till Semester i Turkiet1.jpg Semester i Turkiet2.jgp etc... tills man stänger appen. Nästa gång man öppnar den så behöver man ange ett nytt namn eller så återgår det till ett standard namn (tex om man är i turkiet en vecka så kan man ställa in så att alla bilder döps till Turkiet).

    Första gången jag postar här, hoppas idén är genomförbar och intressant för eventuella utvecklare (såvida den inte redan finns).