[Appförslag]körjournal för jobb/privat bilkörning

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av acehand, 30 jan 2010.

1. acehand

acehand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta är en app som jag tror många anställda och egenföretagare skulle uppskatta. Att skriva körjournal är tråkigt, tar tid och är lätt att glömma. Man skulle till och med kunna använda den bara för att registrera sträckan till och ifrån arbetet för att enkelt kunna deklarera!
    För de som använder bil i jobb och privat blandat så ska man kunna med en knapptryckning välja om man kör i jobbet eller privat (start/stopp också naturligtvis). Man skall sedan kunna söka på perioder, mellan två datum, och få fram en slags rapport med antal körda km. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
    Hur det tekniskt fungerar med att registrera körsträcka samtidigt som ett navigeringsprogram är aktivt vet jag inte. Jag hoppas att det finns någon duktig utvecklare som tar på sig utmaningen.

Då det är svårt att ta betalt i sverige för applikationer så är det på det viset att jag driver en webshop idag där möjligheten finns för försäljning genom "downloads".
    Är det någon som är intresserad att sälja sina appar för sverigemarknaden så hör av er så löser vi det.

2. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Hej, tror det finns några sådana appar på marknaden redan men en med gps/google maps stöd och svensk vore kul att ha. Det finns redan 3:e parts markets :/

Lycka till i alla fall :)

3. acehand

acehand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns den beskrivna appen på engelska så ge mig namnet på den så kommer jag ladda ner den direkt!
    Om någon kunde gem mig länkar till de bästa 3:e parts markets skulle jag bli glad.

4. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: