[Appförslag] Koppla okända nummer till en "växel"

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av s3bb3, 28 maj 2011.

1. s3bb3

s3bb3 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker det skulle vara intressant med en app som gör att de som ringer till mig och ej är med i min telefonbok ska kopplas till "min växel".
    Exempel att dom kopplas till min egen inspelade röst som ger dem två val, typ 'tryck 1 om du är telefonförsäljare eller tryck 2 för övriga'
    Trycker personen 1 så kopplas samtalet ned och väljer personen 2 så får jag möjligheten att kunna ta emot samtalet.

Man skulle även kunna ha en "vit lista" där exempel nummer som börjar med 073*,070* slipper hamna i växeln.

Orsaken till att jag skulle vilja ha en sådan här app är att jag är egen företagare och det ringer oehört mycket telefonförsäljare till mig (i snitt 1-2 i veckan) så tänkte kolla av lite där ute om det är fler än jag som tröttnat på alla dessa säljare och också är intresserade av nån liknande app.

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Har du provat aFirewall? Den har inte din växel-funktionalitet, men du kan använda vitlistor eller svartlistor för att blockera telefonförsäljare.

m v h Henrik

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    CallControl har en typ av inbyggd växel men erbjuder ju tyvärr inte vad du söker. Det kanske kunde vara en idé att höra av dig till dem och ge förslag på hur de kan utöka funktionaliteten?

4. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta är troligtvis inte fullständigt möjligt att göra då Android inte kan fånga ingående samtalsljud och därmed inte heller DTMF-toner (den som ringers knapptryckningar).