[Appförslag] Ränta

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Pegaso, 22 mar 2010.

1. Pegaso

Pegaso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle vilja ha en liten widget som visar hur hög, eller låg för den delen, räntan är. Kanske ihop med nån liten pil som visar åt vilket håll den är på väg.
    Jag brukar inte engagera mig så mycket i nyheterna så jag har ofta ingen aning om vad räntan är och nu är jag på väg att köpa mig en lite dyrare bostad. Då skulle det kännas bra att ha det lättillgängligt.
    Finns förhoppninsvis fler som kan vara intresserade också.

Nån som känner sig taggad?
    Pliiis ;)

2. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Reporäntan? Eller vaaad? Den känns ju näst intill ointressant i sammanhanget, men resten beror ju helt på vilken bank du har, och vad för lån du tar, och det finns ju oändligt många kombinationer (och förhandlingsmöjligheter!) på...

3. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Läser man mellan raderna är det nog bolåneräntan han är ute efter. Och den räntan är väl ganska snarlik för alla banker.

Ett tips om du ska köpa... Ta ett "rörligt" lån (3mån) och se till att du klarar en ränta på 6%, då spelar det inte riktigt någon roll vad den aktuella räntan är. Klarar du inte 6% + amorteringar är boendet för dyrt för dig.... punkt.

Du betalar helt enkelt in motsvarande 6% + amorteringar på ditt bokonto där ränta och amorteringar automatiskt dras i slutet av månaden. På så vis behöver du aldrig oroa dig, samt att du får en rejäl buffert nu medan räntan är så pass låg. Men, detta blev ekonomi isf Android.... men jag blir så ivrig när det gäller ekonomi, kalla det yrkesskada :P

4. Pegaso

Pegaso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det var boräntan jag var ute efter. Kanske finns lite många variationer för att det ska vara kul.
    Väl medveten om att man bör klara 6%, och det kommer jag göra så inga konstigheter där.

Nja... det kanske var en aningens för snabb tanke som jag slängde ur mig.
    Skit i't :cool:

Edit:
    Såg nu att allt fanns på swedbanks mobilsida också.

Last edited: 22 mar 2010