[Appförslag] Snabb sms/mms-klient

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av drkrupp, 3 jan 2011.

  1. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Jag använder Super sms quick delete för att radera meddelanden när det blivit för många, och förundras över hur smidigt det flyter att se stora trådar i den appen.

    Jag har provat Handcent, chomp, Go sms men jag tycker de laggar för mycket för mig som skriver meddelanden ofta. Till och med gTalk är ljusår snabbare i konversationer än de sms-appar jag provat.

    Inga krav på design, den skulle gärna få se ut som just Super sms quick delete, möjligtvis med olika textfärg på inkommande/utgående.

    Någon som har apptips eller antar en utmaning? :)
     
  2. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Provade slänga ihop en app som bara visade alla SMS helt okategoriserat i en lång lista och den går väl rätt fort att både ladda och scrolla i, så det verkar ju inte omöjligt att göra en snabb SMS-app. Det är dock ingenting jag syftar göra, men skulle uppskatta (och kanske hjälpa till) om någon annan tog det vidare till en fulländad (men enkel och snabb) sms-applikation.

    Tråkigt är bara att SMS-delan i Android verkar väldigt dåligt dokumenterad (eller så är jag väldigt dålig på att söka). Fick klippa och klistra från andra appar för att få ihop det lilla jag gjort.
     
  3. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Intressant. Visst är det kul att det finns flera olika smsappar redan, men de ser ju extremt lika ut, ingen som sticker ut med vare sig snabbhet eller grafik och jag tror säkert att behovet finns för en liten och snabb klient.
     
  4. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fokus kanske aldrig riktigt legat på att göra dom snabb. Jag tror säkert det går att optimera rätt mycket med lite caching och annan teknik.