Appförslag, snabbfilm/Ljudupptagning

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av hobbitar, 11 maj 2010.

1. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte om det redan finns en sådan här App men det hade varit riktigt användbart i vissa situationer:

En app som startar Ljudinspelning eller filminspelning med bara ett knapptryck, t ex man trycker 5# på knappsatsen och ljudinspelning startas automatiskt alt 6# och videokameran går igång.

Hade passat bra i följande situationer:

- Du känner dig hotad av en person och behöver bevismaterial, ett snabb diskret tryck och du kan spela in personens eventuella hot.

- Du ser något häftigt som bara måste filmas, då kan det vara bra att ha en snabbknapp till videokameran.

Som sagt så kanske det redan finns en sådan här app?

2. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Borde väl finnas någon speed dial-app som låter dig koppla apps snarare än kontakter. Svårigheten då är väl bara att den kanske inte sätter igång inspelningen automatiskt (finns kanske en inspelningsapp med denna möjlighet dock).

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Går det verkligen snabbare att ta fram knappsatsen och sedan trycka 5# än att starta applikationen och starta inspelning?
    Om du lägger applikationerna i en folder på Home Screen så blir det lika många knapptryckningar och du ser vilken applikation du startar.

4. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte vad som går snabbast eftersom jag själv inte har en Androidtelefon (än) :) MEN det hade ju funkat också. Fördelen med knapptryck # är väl att man kan ha appen dold eftersom den troligvis inte används speciellt ofta.