[Appförslag] Synka Google+ och Twitter uppdateringar

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av carlinho, 21 jul 2011.

1. carlinho

carlinho Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Eftersom jag - som säkerligen många andra - har de flesta av mina vänner på Facebook/Twitter och inte på Google + så tycker jag att det vore smidigt att ha en app där man kan välja att synka det man skriver på Google + till Twitter. Så man slipper skriva samma sak två gånger, liksom.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet överhuvudtaget inom apputveckling, så därför kan jag inte ta tag i detta själv. Tyvärr. Men om någon av de duktiga utvecklarna som hänger här kan tänka sig att ta på sig uppdraget så skulle jag vara oerhört tacksam.
    Dessutom skulle jag gissa att det finns många andra utöver mig som också har intresse av en sådan app, så ni kan få ett skapligt genomslag.

På min dator har jag installerat Chrome-tillägget Start G+ (Start Google Plus | Convert Facebook to Google+). Det är något i den stilen jag hade tänkt mig att Android appen skall fungera.

EDIT: Glömde nämna att Tweetdeck teamet tyvärr inte kommer att göra det möjligt att lägga till sitt Google+ konto där. Synd, för det hade varit mycket smidigt.

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

3. carlinho

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fungerar verkligen det om man uppdaterar från luren också? Utmärkt i så fall!

Men ett program där man kan samköra feeds från Google +, Facebook och Twitter vore det ultimata. Som Tweetdeck, exklusive G+ då.

Last edited: 21 jul 2011
  4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Borde göra det iom att det kommer postas till din "profil" så att andra kan se det via webben. Om jag förstod det rätt, så läser lösningen sedan din rss-feed, och då spelar det ingen roll hur du gjort uppdateringen.

carlinho gillar detta.
  5. Beeimages

Beeimages Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad kul att det länkas till min blogg! :)

Det fungerar precis som Kaj säger, det tas från din profil så det spelar ingen roll om du uppdaterar från mobilen eller webben.

Jag är supernöjd med detta vis, det ser ut som "riktiga" tweets :)

carlinho gillar detta.
  6. carlinho

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är ju helt perfekt. Just vad jag letat efter. Tack!