[Appförslag] Telefonnummer till telefonförsäljare

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Stefan, 22 mar 2010.

1. Stefan

Stefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag driver webbsidan www.missatsamtal.se och har kikat lite på att utveckla en applikation till Android som vid inkommande samtal kollar om numret finns med i databasen och isf varnar användaren.

Vidare vore det även smidigt att kunna direkt från mobilen kunna skicka in kommentarer på nummer man tagit emot.
    Jag har läst på olika sidor samt kommit till stadiet att jag har en fungerande app som vid inkommande samtal kikar i API:et hos missatsamtal.se om numret finns med och isf ger en notification. Ungefär här har det stått still ett bra tag då jag har ont om tid. Har helt enkelt för många bollar i luften och prioriterar webbutveckling högre än utveckling till Android, iaf tills min X10 kommer :)

Undrar därför om någon här är sugen att utveckla en app till sidan API, om det behövs fler funktioner fixar jag givetvis flera funktioner i API:et i samråd med utvecklaren.

2. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det finns ju redan ett gäng appar, som t.ex. TrueCaller, som kollar mot vemringde, hitta, m.fl. Jag tror att du kommer längre på att snacka med dem personligen, och försöker få dem att gå mot även din site, än att göra en helt egen app för just din site. Som användare vill man inte ha flera appar som gör samma sak (om än lite annorlunda)...

3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Tack för en trevlig sida! Jag har just matat in nummer från den sidan i aFirewall. Visst var det lite småjobbigt att knappa in numren för hand och en applikation som skötte det automatiskt vore trevligt, men jag vill inte gärna byta bort aFirewall mot något som bara visar en skylt när det ringer.

Med aFirewall ringer inte telefonen alls, man blir inte det minsta störd och de som finns med i blacklist får bara upptaget-ton. Sedan kan man se i loggar vilka som blivit blockerade och när.

m v h Henrik

4. mamedi

mamedi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, skulle vilja klargöra en sak här. TrueCaller använder inte vemringdes datakälla för att visa om ett nummer är markerat som oönskat. Vi har vårt eget register som bygger på användarna.

5. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Oh, fel av mig i så fall. Ursäkta ursäkta :)

Valet av exempel var inte centralt för min poäng, hursomhelst.

6. mamedi

mamedi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen fara :)