[Appförslag - Telenorapp för abonnemang]

Discussion in 'Appförslag och idéer' started by mgman, Jul 30, 2010.

1. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Som rubrikern säger är jag intresserad av en app för Telenor där man kan se sitt abonnemang med mera. Lite som tele2 appen exempelvis som en användare på swedroid byggt, nu med hjälp av Tele2 om jag fattat det rätt då de ställt krav på honom.

Det finns en app för Telenorkontaktkort men fungerar inte om man som jag har abonnemang. Osäker om utvecklaren för den appen, Henca ? (förlåt om jag stavat fel på namnet) orkar, vill och har tid att utveckal en för abonnemang också.

Finns det fler än jag som har önskemålet?
    Finns det någon med kompetensen att utveckla?
    Någon som vet om Telenor själva jobbar på detta?

Häls.
    Mgman

2. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte riktigt ork eller tid för att utveckla en app för abbonemang också, men om någon vill ta på sig detta och är villig att släppa programmet med en GPL-kompatibel licens får de gärna ta delar av min kod om något är användbart. I så fall kan jag också vara behjälplig med att berätta vad de olika delarna i min kod fyller för funktion.

Nu verkar det dock tyvärr som att det är ett annat inloggningsförfarande för abbonemangs-sidorna och då är nog inte min kod för inloggning till så stor nytta. När det gäller abbonemang så gissar jag också att man hellre vill ha upp en komplett app som visar en massa information i ett fönster snarare än en liten widget som bara visar ett saldo, därmed är det nog inte så mycket i min kod som är åtranvändbart för detta projekt.

m v h Henrik

3. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Jo en app med massa info hade varit det optimala så klart, med om det går, också en tillhörande widget som kan visa någon matnyttig info.

Kommer kontakta telenor för att kolla vad de har för planer.

mgman

4. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Pratat med Telenor (via chatt faktiskt som var nytt för mig. Trevligt sätt, tog lång tid innan de svarade dock...)
    Personen som svarade hade ingen aning alls om detta och om Telenor jobbar med en app. Hon skulle föra det vidare till person som hade beslut om detta. Får se hur det går....

Min text till telenor.
    Hej,
    Detta meddelande har jag knopat ihop innan jag startade igång chatten.
    Ni tar ju inte emot mail och då jag är på jobbet funkar det inte att sitta i telefonkö. Men chattkö är något annat och funkar.
    Jag Kan inte svara på följdfrågor då jag jobbar men min fråga är ganska klar antar jag...önskar dock ett svar.
    Jag skickar flera chattmeddelanden som i sig är ett långt mail så svara inte direkt utan invänta allt. Du ser när det är klart.
    Avslutar med over & out.

Jag har en android telefon med abonnemang hos er. Jag undrar om ni själva kommer utveckla en applikation tillgänglig på markets
    som hänger ihop med "mina sidor" där jag kan kolla kvarvarande sms, aktuell telefonkostnad,datatrafik, fakturor i pdf mm.
    Dvs, allt som jag ser på mina sidor via internet, vill jag komma åt via en app. Gärna som ni tagit fram och uppdaterar regelbundet till det bättre.

Det blir enklare att klicka runt om det sker via en app istället för er hemsida (som förvisso funkar men är trög och omständig)
    Via appen skall man såklart kunna teckna nya tjänster samt avsluta befintliga tjänster men även tillgång till er shop som hade varit en bra möjlighet för er att sälja mera produkter och kringtjänster. Ni kanske skulle kunna erbjuda bättre priser om köpet görs via appen till och med?

Vore grymt tacksam om ni kan bygga en sådan. Söker ni utvecklare kan ansvarig person för detta hos er på Telenor söka programutvecklare via androidforumet www.swedroid.se. Flera andra företag har hittat ansvarig utvecklare för sin app via swedroid.
    Jag är ingen utvecklare själv men önskar en app som kan hantera uppgifterna via mina sidor etc.
    Jag vet att önskemål finns från era kunder och inte bara vi mig.
    Flera andra operatörer erbjuder idag android appar och Telenor bör ligga i framkant i detta.

Hälsningar Magnus
    over & out

5. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    @slr då blir jag nyfiken om du hittat hit av dig själv så att säga eller för att du fått chattmeddelandet vbf till dig?

Jag tackar och bockar om du vill, ev tillsammans med Henca, starta påbörjandet av en abonnemangsapp för Telenor.
    Mgman

6. cl0jd

cl0jd Kid Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Platta:
    Nexus 10
    Platta 2:
    S6 lite
    en app för detta skulle vara helt fantastiskt bra!

7. Quarzi

Quarzi Youth Droid Medlem

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4
    Om det börjar knåpas ihop något så skulle jag definitivt använda det!

8. slr

slr Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hittade hit av egen maskin :)

9. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tur att du skrev så, annars hade jag missat att jag fått PM. Det var en ganska diskret notifiering... I samband med att jag svarade på ditt PM såg jag att jag hade ett flera veckor gammalt annat PM också som blivit inaktuellt.

m v h Henrik

10. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    @slr

För att krydda Telenor-appen så borde det finnas en funktion som visar var närmaste Xpress-monter står. Det vore ju tungaste, faktiskt!
    :cool: