[Appförslag] Tidrapporteringsapp för bemanningsföretag

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av HaDaKa, 30 sept 2011.

  1. HaDaKa

    HaDaKa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Första gången jag postar nått här...

    Jag arbetar på ett bemanningsföretag.
    Vi hyr ut konsulter som är ute och jobbar på olika platser, och de rapporterar då löpande in sina arbetstider i ett webbsystem (Intelliplan) med en egen unik inloggning. Ibland släpar konsulterna med rapporteringen eftersom de måste komma år en dator för att rapporter. Vi påminner då via sms, men får ofta vänta länge innan konsulten kommer in till en dator och kan rapportera.

    Om det fanns en app för denna rapportering så skulle konsulterna kunna fixa rapporteringen direkt när de får sms-påminnelsen...

    Skulle något sådant gå att fixa?
    Är det ett stort jobb?

    Ursäkta en som inte har någon koll alls på applikationsutveckling, men som gillar att använda appar... ;)
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Eftersom det förutsätts att de har en smartphone så kan de väl använda webbläsaren för att tidsrapportera i Intelliplan...?
     
  3. HaDaKa

    HaDaKa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar!! :)

    Ja, helt riktigt... Det går, men är inte direkt användarvänligt.
    Först krävs en inloggning i vårt intranät, och där finns inloggning till Intelliplan.
    Sedan visas är en hel del information på skärmen som inte är direkt relevant för just tidrapporteringen. Det blir väldigt "grötigt" på skärmen osv.

    Det jag är ute efter är helt enkelt ett enklare och renare gränssnitt som passar en smartphone med "liten" skärm...
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag känner igen intelliplan sedan en sejour hos ett bemanningsföretag som använt sig av systemet och vet själv att användarvänligheten för att tidsrapportera i princip är noll.
    Känner igen loggan om man går in på: Home | Intelliplan så jag antar att det där är tillverkarna av systemet.

    Ni som då är direkta kunder hos intelliplan, har ni hört av er till dessa om de har planer med en app eller om det finns webtjänster man kan nyttja? Känns i första hand dumt att direkt börja parsa hemsidan utan att kolla om det finns webtjänster eller ej.
     
  5. HaDaKa

    HaDaKa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, har kollat med Intelliplan och de har idag ingen app eller annan tjänst som underlättar. De har inte heller några intentioner att utveckla något... Skulle ju naturligtvis vara bäst att göra något med dem direkt. Men :/
     
  6. TimeZynk

    TimeZynk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Vi är ett företag i Lund som säljer och utvecklar tidrapporteringsappar. Som fungerar på olika mobilplattformar - alltså inte enbart Smartphones utan även Java t ex. De flesta telefoner från 2004/2005 och framåt fungerar med vår lösning.

    Vi har bland annat gjort en anpassning till just Intelliplan, och flera av Intelliplans kunder kör vår tidrapporterings app som zynkas mot Intelliplan. Kolla in oss på TimeZynk | that simple och/eller skicka ett [email protected] så berättar vi mer om just Intelliplan lösningen och fixar en demo för er. Super kul om du/ni hör av er :-)
     
  7. hogdahl

    hogdahl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    WorkJournal

    Hej.
    Jag har en app som heter WorkJournal på android market, prova gärna den och kom med förslag på hur den skulle kunna anpassas för ändamålet.

    Johan
     
  8. johaseo

    johaseo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Det går fort på app fronten. Tror nog Intelliplan har en app planerad idagsläget. Annat vore rätt korkat. Över 75% av alla användare är på väg ifrån laptops för att gå över till smartphones. Detta innebär lättanävnda appar om de fortfarande vill att folk skall använda deras grejer och det tror jag nog de vill....