[Appförslag] Travanalys och tips V75

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av mirose, 24 maj 2010.

1. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skulle vilja ha en app för en av Sveriges största sporter nämligen trav.
    Jag kan dessvärre inget om programering till mobiler även om tanken är att lära sig framöver.

Jag skrev själv ihop ett enkelt informationsprogram i Delphi till Windows för ett par år sedan som samlade information från olika webplatser och sammanställde dessa i programmet tillsammans med startlistor samt odds och strykningar, allt för att kunna ha informationen med sig när man åkte iväg till sommarstugan över helgen och inte hade tillgång till internet och för att slippa köpa så mycket tidningar.

Grundtanken är enkel: Under settings fördefinierar du vilka webadresser den ska hämta informationen på ex ( www.trav.....se/tips.html ) och väljer vart de ska sparas på disken.

På "Mainmenu" har vi sedan Expertips, Startlistor, Odds och System och klickar man då på Experttips så får du upp en ny sida där du kan välja vilket tips du vill läsa från de sidor du fördefinierat, samma sak med Odds osv. Valet System var som namnet säger en funktion för att bygga upp en vanligt V75 rad eller ett större bolagssystem.

Går det att göra ett sådant till Android? efterfrågan är väldigt stor och vi pratade om det på Solvalla tidigare och det var många som efterfrågade just en sådan app.

2. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen som har några idéer?