[Appförslag] Utveckling av quiet hours.

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av gooner, 22 dec 2011.

1. gooner

gooner Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    735
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Ni som har testat CM7 (och kanske andra romar) har väl inte missat funktionen Quiet hours? Där man ställer in när telefonen ska hålla käften från te.x 22.00-06.00. Vore de inte fräckt om man kunde ställa in ett "Schema" efter detta? Exempelvis, på fredagar kl 14:00 går du på helg, då byter den profil till Helg. Likadant att varje fredag har du möte mellan halv 10 och 10, så byter den till ljudlöst. Helt automatiserat.

Hoppas inte jag gör bort mig, de kanske finns en sån app..
    Isåfall kan ju tråden raderas och ni ger mig apptips. :)

MVH

Last edited: 22 dec 2011
  2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

https://market.android.com/details?...51bGwsMSwxLDEsImNvbS5wcm9iZWV6LnByb2ZpbGVzIl0.

Att man kan göra sådana scheman är ett av de absolut största argumenten till varför man har en Android om man snackar med en Apple-fantast :)

Det finns fler än den jag länkar till men jag har testat alla. Locale, Tasker med massa flera. Setting Profiles är enkel att sköta men kan det man behöver.

Tasker är den absolut mest avancerade men eftersom jag inte orkar sitta och pilla 489032 år för att få den att hålla käft på kvällar så tycker jag min app är totalt asbäst.

EDIT:
    Kan ju skriva vad jag gjort.

När jag kommer hem: WIFI sätts på, knapplåset av och den sänker alla ringvolymer
    Hemma efter 20:00: Annan ringsignal och än lite lägre volymer
    Hemma, efter 20:00 och i laddare: Stänger av allt ljud, sänker ljusstyrkan till minimum och sätter igång Mortplayer för min ljudbok
    På högskolan: WIFI på
    När kalendern säger mitt jobbs namn: Tyst (5 min innan det börjar till 5 min efter)
    Ute: När jag inte är hemma eller på högskolan sätts knapplås på, wifi stängs av, blåtanden och gps sätts på och volymen höjs.

Tror inte det är något mer jag ställt in :P

Last edited: 22 dec 2011
  3. gooner

Mottagna gillanden:
    735
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Tack så mycket! Ska genast testa :)

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det finns en lite-version också om du vill testa lite först. Själv tycker jag den är värd varenda krona :)

5. gooner

Mottagna gillanden:
    735
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Ja, för fan.. Kalasbra!! Tack!