[Appförslag] www.next-episode.net

Discussion in 'Appförslag och idéer' started by Kvillen, Jan 7, 2010.

1. Kvillen

Kvillen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!
    För att gå rakt på sak använder jag väldigt ofta www.next-episode.net för att kolla vilka serier som går i USA under natten så att jag kan ladda ner och kolla på dem på morgonen här i Sverige.

Jag tänkte kolla om det finns någon vänlig själ som skulle kunna knåpa ihop en app som bara Laddar ner just:

Today's TV Episodes:

Tomorrow's TV Episodes:

Yesterday's TV Episodes:

Och visar dem på ett fint sätt i mobilen.
    Det behöver inte vara flashigt eller något sånt utan bara ladda ner dem i vanligt textformat och visa dem, kanske så att man kan trycka på serienamnet som på hemsidan för att komma in på det aktuella avsnittet och se information om det i webbläsaren på mobilen.

Samt kanske lägga till en inställning så att det uppdateras vid en angiven tidpunkt varje dag, eller hur ofta det ska uppdateras osv. Annars bara uppdateras när det startas.

Och så att det dödas när man går ut ur programmet så det inte ligger och drar i bakgrunden.

Hade varit väldigt väldigt uppskattat av just mig i alla fall :)

Tack på förhand

Mvh
    Kvillen

2. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ska ta och titta på det, för det kunde ju faktiskt jag också ha användning för. :)

3. Roboseal

Roboseal Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Helt klart intressesant.

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Bra idé.. Nästan så att det borde redan finnas ett liknande app ute. Om det görs bra så kommer det garanterat bli populärt internationellt också.

5. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sådärja, fick några timmar över efter en snowboardtur. Har knåpat ihop en app som gör vad du vill, ingen automatisk updatering dock men är ju bara att trycka på update. Programmet laddar ner och spara information så att den inte behöver laddas ner varje gång den startas.

För att uppdatera den sparade information trycker du bara menu/update. Om den nerladdade information är äldre än 12 timmar kommer den att uppdateras automatiskt vid start.

Inte så avancerat program, skulle kunna utvecklas mycket, men såg att de håller på med en iphone version, kanske kommer det också en Android version så småningom.

Hur som helst. Tyckte inte det var värt att ladda upp på market så ni får tanka det från mediafire. Källkoden finns också med i paketet ifall någon vill ändra något eller bygga på. Har lite ont om tid så kommer nog inte göra så mycket mer just nu på detta. Skolan börjar igen imorgon och jag behöver också arbeta på mitt andra projekt, mVideoPlayer. :)

Här har ni det(Updaterad):
    http://www.mediafire.com/?jmjmz4zyzjn
    Nytt:
    - Fixat FC vid ingen nätverksåtkomst
    - Season och Episode nummerna visas nu i fetstil.
    - Lite annat smått med.

Last edited: Jan 11, 2010
  6. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha, satt å letade som en galning just för nåt sånt här att slänga in i windows sidebaren. Hittade inget dock. Det här är ju minst lika smidigt! :)

Man tackar man tackar

@afzkl - det är inte så snyggt kodad CSS de har, rätt omständigt att screjpa info av det lilla jag orkade se. :)

7. Kvillen

MINA ENHETER

Tack för responsen :)

Det finns redan en liknande app; MyEpisodes Viewer som fungerar genom myepisodes.com men gillade inte att man var tvungen att söka och lägga in sina serier i en lista och sen ingen "vad går idag vy?"

@afzkl: Kan inte kolla på ditt program förrens jag kommer hem men ska ta en titt på det då :)

Edit: Vet inte om det är den appen du menar de har till iPhone som ligger i vänstersidan. Men tror inte det är någon sån app då den heter: 9000 awsome facts and laws. Men men :)

Tack för all respons och tid i alla fall :)

Mvh
    Daniel

8. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

9. Kvillen

MINA ENHETER

Ah, där ser man :) Kan inte ladda bilderna härifrån skolan jag sitter på men får kolla på det igen när jag kommer hem...

Mvh

10. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om någon känner att de har 5 minuter över till att fixa en lite bättre ikon vore det bra, min skapelse i paint är ju inte direkt vacker. :P

11. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Originalet, kanske? :)

12. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ahh, tackar letade efter en orginalikon men hittade ingen.;) Tar o slänger in den direkt, ser ju lite bättre ut.

13. Kvillen

MINA ENHETER

Fixade in appen nu på min mobil och kan bara säga en sak: Fantastiskt! :) Precis som jag tänkte, enkelt och ingen tung grafik eller något, bara den informationen jag behöver!

Skitbra!

Edit: den är mogen för market! :)

Mvh

14. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Glad att du blev nöjd, alltid roligt att vara till hjälp.:)
    Men jag undrar bara om du skulle tänka dig att kunna hjälpa mig med en sak då jag ser att du har en Samsung Spica. Skulle behöva din hjälp och se om det fungerar att spela upp divx filmer i mitt andra program då Spica tydligen ska ha stöd för det. Om du har möjlighet kika in i tråden nedan och berätta om det fungerar.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4536

Edit: Länk finns i inlägg 17.

15. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Underbart. Verkligen imponerande, och snabbt arbetat därtill.

Ett förslag är att du skapar en tråd här i utvecklardelen av forumet, för just din app, så att du hela tiden kan hålla originalinlägget uppdaterat med den senaste informationen och de senaste versionerna.

16. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Måste bara fråga.
    Finns det inte stöd för divx i hero och magic?

Testa ysflash för ett tag sedan där kunde jag starta en divx men efter typ 3 sekunder så avbröts den och ville att jag skulle regga mig.

Så stödet måste väl finnas även i heron?

Om du får ihop divx i en app till hero och magic kommer du vara alla androidägares gud :)

17. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej det gör ju inte det, tyvärr, Google har varit lite snåla.:P Snubben bakom yxflash har lyckats med detta genom att använda Androids NDK och skrivit decodern för divx i native code då, jag har inte koll alls på hur det fungerar, och har för mig att stödet för att decoda video i NDK:t är väldigt tunt med men som sagt, lite osäker.

Jag har absolut ingen koll alls på hur jag skulle göra för att implementera detta så det kommer nog inte att hända. Men vet att grabbarna bakom CorePlayer arbetar på det, de har lite mer erfarenhet om man säger så. Men också de verkar vänta de vänta på att Google ska göra mera.
    http://forum.corecodec.com/viewtopic.php?f=22&t=2885

Sorry detta är ju helt off topic, har du fler frågor, ta det gärna i mVideoPlayer tråden istället. :P

Last edited: Jan 12, 2010
  18. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Hehe tack för att du klarade upp det för mig för jag har varit rätt förbryllad över varför ingen gör det jag har haft divex i mina typ 3 senaste nokia och så klarar inte google av det.

OT igen.

Hade ju varit skit kul om det gick att longklicka på det som var igår och så gör programmet en söning med hjälp av torrentfu eller liknande prog så man direkt kan ladda ner det till datorn från sin telefon :)

Skulle också vara bra med en favorit funktion så man kan få en notis om att program kommer.

Last edited: Jan 12, 2010