appfõrslag http alarm

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av spyvingen, 11 jan 2010.

1. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Jag har ett schemasystem som visar vilken tid jag börjar på morgonen och är trött på ätt ställa larmet varje kväll :)

Så jag har en ide till en app som skulle lösa detta och även andra problem.

Ett program som gör en http request på ett inställbart intervall och om sidan någon output skall ett larm gå igång med den texten som står på sidan.

I mitt fall behöver jag ju bara göra en sida som skriver ut "vakna" vi en viss tidpunkt typ en timme innan jag börjar.

Andra tillämpningar kunde vara ätt en sida ger ett fel meddelande från servern så att man vet att nåt gått fel på sidan eller i applikationer.

På just mitt ändamål skulle det även vara bra med en snooze funktion eller om den drar igång det inbyggda larmet om det är enklare.

Tror detta kunde vara en bra app för oss webbutvecklare.

Sitter på min hero nu sa det ar säkert lite stav fel sorry isf. ;)

Last edited: 11 jan 2010
  2. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Kom på ett nytt användningsområde till en app med denna funktion och det är att skicka påminnelser på tex. en tv sida så kan den larma när ett visst program skall börja tex.

Detta prog skulle i så fall kunna byggas till ett addon baserat system där hemsida tillvekrare eller likanande sedan bara kan göra addons till det som tex viss adress, uppdateringsintervall, företags logga mm. vilket innebär att alla som har en hemsida kan tillåta sina användare att få uppdateringar direkt i mobilen som tex form svar pm på en sida eller liknande blir rätt många användningsområden.

Last edited: 12 jan 2010