Appfreaket - blogg om appar

Diskussion i 'Off Topic' startad av marcusn97, 8 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. marcusn97

marcusn97 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Appfreaket - tipsar om appar

Hej Swedroid!

appfreaket.wordpress.com

Nu tänkte jag ta tiden till att börja blogga om spel och appar igen. Den här gången kommer det troligen inte bara vara androidspel och appar utan även appar och spel till appstore, då jag troligen kommer köpa en ipad inom de senaste dagarna. Som förra gången är det mest recensioner om spel och appar, men ibland kommer det även att dyka upp någon nyhet.

Ni får gärna skriva här i tråden vad ni tycker om bloggen, men ta inte upp mina gamla bloggar om hur bloggningen går med dem och så vidare, den här tråden handlar om den här bloggen. Så jag uppskattar verkligen om det inte blir någon diskussion om det. Skriv ärligt var ni tycker om den här bloggen, jag har fixat till med designen, fixat facebooksida och skrivit några recensioner.

Jag ska försöka att uppdatera bloggen med minst 1 inlägg per dag, förhoppningsvis kommer jag klara det, men vissa dagar kan jag ha fullt upp så jag inte har tid.

Den här gången behöver jag inte skribenter på samma sätt som innan, men vill ni skriva på bloggen får ni jättegärna göra det, men då vill jag att man ska ha uppnått 15-års åldern och att man skriver grammatiskt och korrekt.

För övriga frågor som ni inte vill ta i tråden får ni skriva i ett PM här, lr skicka ett mejl till marcusn97 (snabel-a) hotmail.com

Följ bloggen via facebook: https://www.facebook.com/pages/Appfreaket/426926197328900

Glöm inte att besöka bloggen

Last edited: 9 jun 2012
  2. seblun1

seblun1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Nexus 6
    Platta:
    Google Nexus 7 2013
    Helt ok men du måste lova att skriva mkt annars går det ner i havsdjupet

3. marcusn97

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag vet, jag ska göra mitt bästa! :)

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 190

MINA ENHETER

Snälla, fixa headern.

5. marcusn97

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag tyckte inte den var så pjåkig, men du får gärna fixa en bättre om du tyckte den var dålig

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 190

MINA ENHETER

Inte meningen att låta elak eller något. Jag syftade på artefakterna som finns, särskilt på Wordpress-loggan och sedan Facebook-loggan.

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ser ut att bli en bra blogg, men jag måste fråga: Vad hände med dina andra bloggar du hade?

Minns att du hade en som hette "spelochapps.tk" samt spelochappar på weebly.

8. Critical

Critical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Om detta är seriöst ska du tänka på vissa saker innan du startar ett sådant projekt.

Det allra viktigaste är att du redan "på lager" har skrivit minst ett tiotal recensioner som du kan publicera en efter en. Dessa publicerar du inte direkt utan med ett litet mellanrum, annars blir det så att du skriver en recension en dag och sen nästa dag eller tidigare inte kan publicera något nytt eftersom du bara skrev en recension. Detta gör att bloggen sedan ligger på is som resten av dina bloggar.

En annan sak är att säga att du ordnat med design som du själv gjort eller liknande när det är en gratis design som du endast har installerat. Detta ser man väldigt ofta här på Swedroids forum och det får en att avstå från att följa bloggen. Lägg tid på din blogg, gör det till något unikt.

Edit. Om du tar illa upp ber jag om ursäkt. Jag besökte din blogg och fann ett antal stavfel samt så läste jag dina recensioner men det var inget jag fastnade för. Ett tips är att skriva det intressant, istället för att börja med att berätta namnet och vad det är för app kan du förklara vad appen går ut på, på ett intressant sätt.

9. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Kritik måste man kunna ta om man ska kunna driva en seriös blogg. Kritik är det som driver en framåt, så man vet vad man kan förbättra. Får man aldrig höra något negativt så antar man allt som oftast att allt är guld och gröna skogar när det kanske inte är det. :)

10. marcusn97

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nej då, jag tar inte illa upp. Även om jag installerat ett gratis-tema har jag även fixat till lite med designen, så som att fixa med header och sådant. De stavfel jag har kunnat rätta har jag nu fixat tilll så det har blivit rätt.

Jag kan tänka på att skriva appen mer ''intressant'' om det nu skulle vara ett önskemål.

Tack för din kritik! :)

11. Droid113

Droid113 Guest

Vadan denna blogghets? Tycker du ska återuppta spelochappar istället. :neutral:

Om man bortser från det så ser det väl bra ut men tycker att du ska byta namn. Spelfreaket låter lite konstigt, kanske "Appreaktorn" eller något annat som mer beskriver bloggen och inte dig själv, det kan se lite egocentriskt ut annars. :)

12. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Alltså... du lägger ju ner dina bloggar hela tiden och kommer med nya... som också läggs ner efter något halvår. Det är ju då ingen ide att ens bry sig om att börja följa. Det finns bra bloggar där ute som behandlar både appar, spel och musik. Ser inte syftet med ännu en, som dessutom kommer vara bara någon halvår/år. Eller är jag fel på det?

13. marcusn97

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Antingen har du rätt eller så har du fel. Jag vill försöka hålla den här öppen så länge jag orkar och känner för det, tycker definitivt att du ska följa den här.

Jag har lagt ner en blogg, det var spelochappar. Jag håller fortarande på med Musiknörding och Spotifyalternativ (denna uppdateras då jag hittar nya musiktjänster, beror därför på att det inte alltid finns nya inlägg) Lade dock in ett inlägg igår. Och ett till är på väg till veckan :)

Hoppas du har fått svar på dina frågor :)

14. Droid113

Droid113 Guest

Vad skulle han annars ha? Halv-fel? ;)

OnT: Kolla igenom inläggen innan du postar dem. Hittade några stavfel. :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.