Tips: Apple Airpods 3 [2021]

Diskussion i 'AirPods' startad av night77, 18 okt 2021.

1. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    3 489
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 6 Pro
    Platta:
    Ipad 2018
    Jag kör med Airpods 3 och har haft Pro. Gillar Airpods 3 mer, dels så är ljudet jämförbart och sen tycker jag att Airpods 3 sitter skönare i öronen. Dock så saknas ju ANC.

bernard gillar detta.
  2. wmb

wmb Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 534
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Men då måste något enormt ha hänt med ljudet, och framförallt basen. Gen 1 AP imponerade föga.
    Får försöka prova ett par. Tänkte ge bort i present men så svårt med byten osv

3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    3 489
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 6 Pro
    Platta:
    Ipad 2018
    Ljudet i Airpods 3 är markant bättre än i Airpods 1 och 2. Framförallt basen.

wmb gillar detta.
  4. Intedennitror

Intedennitror Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Okej jag kanske var lite cynisk innan. Ljudet är bättre, absolut! Jag gillade ljudkvaliteten och den mindre designen på AirPods 3! Men för mig är de inte alls i klass med Pro.
    Jag hade mina 3or i en månad och blev aldrig riktigt nöjd. Haft mina Pro i fem månader nu och hatar mig själv för att jag var för snål för att köpa dom för länge sen.
    Delvis är AirPods 3 en chansning; de antingen passar dig eller inte. På mig satt de skönt och jag kände inte av dom. Men jag tappade dom ibland och jag var alltid rädd att förlora dom. Med Pro har du möjlighet att välja en storlek på earbuds som passar dig. Och jag har aldrig tappat mina Pro.
    Den öppna design på 3orna slipper in ALL ljud och det känns som transparency mode på Pro - förutom det går inte att stänga av. Känner det förstör ljudet. Är du nånstans med mycket oljud (stor väg, kollektivtrafiken, etc.) måste du dessutom höja ljudet väldig mycket för att konkurrera med omvärlden. Tänker att det nog inte är bra för öronen på lång sikt. Visst, sitter du själv i ett tyst rum och lyssnar då funkar de klockrent.
    Och sen ANC! Det är lätt värt prisskillnad gångra två.
    Prisskillnaden är dessutom så liten så om du inte specifikt vill ha den öppna designen (och en timmes extra batteri) så är Pro det självklara valet!
    Men det är bara min subjektiva åsikt.

wmb gillar detta.