Apple Watch, garmin watch eller google watch?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mange76, 8 jan 2019.

1. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 451
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Funderar på att ersätta min aw2 med något annat kul och bra.

Uppskattar ju smart-delen i aw eftersom den synkar det mesta från min iPhone. Sen använder jag även träningsappar till löpning och cykling.

Men om man ska köpa nytt idag, är det lite av en djungel. Är lite nyfiken på garmin fenix 5 men undrar hur mycket man förlorar med brist på smartfunktioner? Sen är man begränsad till att enbart använda garmins program men med aw eller googles klockor kan man ju ladda ner det mesta.

Använder ju iPhone idag men har kanske för avsikt att börja använda android och då faller såklart en aw.

Men vad föredrar ni till vardags och träning? Ni med iPhone, kör ni aw eller trivs ni mer med någon annan klocka?

bernard gillar detta.
  2. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 297

MINA ENHETER

Har haft aw3 och kör nu Fenix 5s plus.

Apple watch slår ju Garmin när det kommer till notification med hästlängder. Jag har stängt av alla notification förutom samtal på min Garmin.

Dock när det kommer till träningen så känns Garmin som mer ett verktyg än en leksak som aw kändes. Kan inte sätta fingret på varför men batteriet håller längre, pulsband fungerar bättre, Spotify offline är awesome och jag använder den även som golfklocka vilket jag aldrig fick att fungera bra på aw.

Vill man kunna läsa notifications, lite snyggare förpackning och tycker träning är lite småkul köp aw.

Vill man ha ett sjukt bra träningsverktyg och gillar musik när man tränar köp Garmin. Svårt att ge något bättre råd än så :)

3. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 451
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Intressant läsning, tack.

Ja den garmin du har verkar riktigt trevlig. Har spanat in den vanliga fenixen 5 och inte den du har. Vet inte skillnaden förutom att Fenix 5 inte har möjlighet till Spotify offline som jag förstod det.

Att jag ser mig om gällande klocka beror lite på att jag skulle vilja försöka lämna apple så en aw kanske inte är prio ett.

Har kollat in Stilfull smartklocka med Wear OS för både iOS & Android

Som är en google klocka. Men den verkar ju fungera med iOS också. Säkert bättre med android men ändå.

Gillar förvisso notiser och smarta funktioner men uppskattar även en kompetent träningklocka. Hittills har aw gett mig båda världarna men vill helst försöka lämna äppel-landet ;) Sen tycker jag även att garmin och vissa google klockar är snyggare än aw också. Egentligen tycker jag aw är ganska ful.

4. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 297

MINA ENHETER

Om du ska ha musik offline så är det Garmin plus du ska ha. 5s och 5 skiljer sig bara i storlek (även storlek på batteriet) där 5 är större. Finns ju även billigare Garmin som klarar musik men vill man ha allt (vilket man alltid vill ;) ) så är det Fenix som is the shit iaf med Garmin.

Har varit lite smått besviken de gånger jag testat android wear mest för att de var lite sämre på notifications än aw och sämre på träning än Garmin. Kan ju blivit bättre iof detta var något år sedan.

Någon annan på forumet kanske kan uttala sig om Samsungs klockor. Verkar ju vara bra på pappret.

5. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 451
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Ja självklart är det Fenix som gäller, inte snikvarianterna även om dem också är bra :)

En samsungklocka känns kanske aktuell om man har en samsungtelefon. Den drivs ju av tizen vilket känns som att det kommer saknas appar, antar jag.

Kanske ändå är bäst att satsa på en riktig träningsklocka ändå, då är man ju safe med både iOS/android. Har en kollega som har en billigare garmin och enligt honom så verkar notiser/sms fungera från telefonen.

6. Maqqan

Maqqan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag valde att köra med vivoactive just för att jag ville ha smartklockkänslan en touchscreen har. Visst är den inte lika komplett som en Fenix 5 men som träningsklocka skäms den inte så länge man inte ger sig på triathlon eller längre lopp som vätternrundan.

Väntar på att Garmin skall ge spotifystöd åt mig också, känns konstigt om de skulle hoppa över den.

Gorgeous gillar detta.
  7. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 451
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Den får jag kolla upp.

Är även nyfiken på vilken klocka androidare använder.