Applikationer i minnet

Diskussion i 'Magic' startad av NalydBob, 14 januari 2010.

1. NalydBob

NalydBob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vissa applikationer startar upp utan att jag begär det. Det gäller även program som jag inte behöver så ofta, t.om. program som jag aldrig behöver men som inte (väl?) går att ta bort, som Amazon MP3 store, Meddelanden (jag använder Handcent i stället), Röstaktiverad uppringning. Jag avslutar dem med Taskiller, men efter bara någon minut är de flesta på igen... Det tar ju av minnet. Mina frågor är om det går att ta bort t.ex. Amazon MP3 store och Meddelanden, och att hindra andra program från att starta automatiskt?

Applikationer som jag vill ha uppe hela tiden är Battery status, WeatherBug, Handcent SMS, Snowstorm, NewsRob, E-post, SuperDial och Quick calendar. Jag tycker mig ha märkt en sämre prestanda på dem om jag inte har dem uppe hela tiden - att t.ex. väderprognoser laddar mer sällan/aldrig annars, att jag inte får notifieringar om E-post annars o.s.v. Tänker jag fel där, eller har ni också några sådana applikationer uppe hela tiden? De tar ju också på minnet, så...

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Att applikationerna äter upp minnet är inget som är fel utan det är helt rätt av dem att göra det. Jag har aldrig använt taskkiller eller liknande för att döda något och upplever inga som helst problem. Ser man på att grunderna av systemet är baserat på linux så ska man inte ha något ledigt minne (helst) utan allt ska vara allokerat dock så kan delar av det vara icke aktivt (dvs används inte av någon resurs just nu).

Android är skapat för att hantera minnet själv och jag tycker den gör ett bra jobb.

Amazon appen går att ta bort om du har root dock så kan du inte ta bort Meddelande appen för då kan du inte ta emot sms även om du har Handcent installerat.

3. NalydBob

NalydBob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ehnvis: Tack för ditt snabba svar, då har jag missförstått minnets funktion (kan inte linux). Då är det inget problem längre.