applikationer segar ner mobilen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Korpens.Vingar, 31 jan 2011.

1. Korpens.Vingar

Korpens.Vingar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ber om ursäkt om det här har hamnat helt snett, men är osäker på var den passar bäst.

Jag kör en I9000 XEE med Froyo 2.2.

Jag laddar gärna ner appar ifrån Market. För det mesta spel, ibland något enstaka nyttoprogram som filhanterare etc. Ingenting dock som fortsätter att spinna på i bakgrunden efter man är färdig. När jag har laddat ner cirka 6-7 applikationer så segar mobilen ner sig något extremt. Både när jag öppnar SMS funktionerna, ska öppna program menyn och allt annat. Även om ingen av dom andra apparna är öppna. Det gäller också när nallen är helt omstartad.

Vad är det som kan vara problemet här? Jag har svårt att tro 6-7 applikationer på SD kortet är ett problem. Har över 5gb ledigt på det samt över 7gb ledigt på det externa SD kortet. Något förslag, någon?

2. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Som du kanske vet så lider SGSen av ett rätt så överliggande laggfel. Detta drabbar de flesta med stock rom (utom de nyare än JPY).
    Mitt tips är att du kollar så du har treknappskombon och sedan flashar in en valfri 2.2.1 Firmware så skall du se att det fungerar bättre för dej!

3. Korpens.Vingar

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo att SGS har laggproblem känner jag till. Jag trodde däremot att det var något flummigt skrivet i OS'et som gör att själva systemet laggar även när den är ny ur förpakningen. Håller på och kollar hur man ska flasha för första gången, så återkommer väl snart med rapport ;)

Korpen

4. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Håller med, SGS e väl relativt ok out of the box så lägga man inte lägger in nått alls på telefonen. Men så fort man installerar ett par apps så blir det segare och segare i alla meny blädringar runt i kring i telefonen.

Har dock hört att nya Offeciella 2.2.1 ifrån Samsung är vesäntligt förbättrat och kanske tom kan vara ett alternativ nu om man inte är så sugen på att börja läsa på hur man flashar och sådant.

5. Korpens.Vingar

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har precis flashat mobilen till froyo 2.2.1 och det gick jättebra. Har tankat ner en hel del redan och inte ett enda tillfälle har mobilen segat ner