Applikationerna sparas i interna minnet!!!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av pigo, 4 jun 2010.

1. pigo

pigo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en x10mini och fick med ett 2gb SDmicro kort på köpet. 2gb räcker ju långt för att installera massor med program och spel men då kommer problemet... ALLT jag tankar ner från Market installeras i mobilens interna minnet som knappt är 200mb! räcker ju inte!
    sökte genom inställningar men hittade ingenting som kunde ändra så att allting sparas på kortet och inte i mobilens minne. någon som har samma problem eller en lösning?

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

A2SD kom inte föräns Android 2.2/Froyo. Det går att åstakomma iom root, men detta är inte möjligt till X10 mini ännu.

3. pigo

pigo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

noooooeeeeeeeeeeeeeh just det jag fruktade :cry: så en ändring kommer att komma till 2.2? för man kan ju inte göra så mkt med det lilla interna minnet :/

4. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

I Android ligger väl de största apparna uppåt säg 15 MB. Men det är väldigt få som är så stora. Den stora merparten tycks dock ligga under 1 MB, så personligen tror jag du får nog spender en hel del tid innan du lyckas fylla dina 128 MB fram tills 2.2 kommer.

5. JollyJumper

JollyJumper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyckte oxå det var lite skumt men appsen tar ju ingen plats alls. Tex skins till snowstorm och spotify låtarna sparas ju på minneskortet bara själva programmen som är på telefonen

6. pigo

pigo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jojo, men har man många program och spel så blir det snabbt fylld. min är på 172mb och inte 128, men efter en updatering så blev det 160mb.

när kmr 2.2 tro? och säkert att det kommer bli en ändring där?

7. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det finns inget att göra åt det. Och 2.2 kommer nog inte (om det kommer) till Mini förrän tidigast Q2 2011. (Gissning och inget annat.)

8. FlyingGnu

FlyingGnu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

tyvärr har SE inte sagt att 2.2 kommer till x10 modellerna, men den kommer i alla fall inte år. 2.1 i Q4 år sagt, inte mer. Men OM det kommer så finns den funktionen ibygd i 2.2

9. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Som sagt, med merparten av appar på storlekar mellan 0.5 och 1 MB, så får du ju plats med uppåt 150-160 st på minnet. Så många appar har jag inte ens på min laptop, så lyckas du "snabt" fylla dina 160 MB, så är det bara att gratulera. ;)

Finns inget sagt, men det låtersom det kommer komma fler OS uppgraderingar efter 2.1. Huruvida detta sen blir 2.2 eller något nyare återstår att se.

10. pigo

pigo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha mjo, men jag hade massor med spel och varje spel gick på runt 4mb st, så det var inte så svårt att fylla trots allt ^^' får väl hoppas det kommer nån updatering snart.