Applikations utecklare (iOS/Android) sökes till Chalmers finansierat Startup!

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av Remanis, 13 maj 2011.

  1. Remanis

    Remanis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Stoneage Entertainment AB söker android och iPhone utvecklare med STOR möjlighet till fortsatt anställning! Vi sitter på Stena Center i Göteborg.

    Vi är ett nystartat bolag som har väckt stort intresse nationellt och internationellt. Vi jobbar just nu med att utveckla ett nytt sorts spelkoncept där en del av vår lösning innefattar mobila applikationer. Vi har väckt VÄLDIGT stort intresse bland Venture Capital firmor som t.e.x Ambient Sound Investments (Skype) och Accel Partners (Facebook). Vi har även varit med och tävlat i Venture Cup Väst regionsfinal med vår ide och blivit utvalda till top 10 bland 800 bidrag samt att vi har deltagit i mini seedcamp Stockholm där vi har blivit utvalda till top 20 i Europa!

    Vi är två killar i 30 års åldern med bakgrund i programmering och design. Vi är ständigt uppvaktade av riskkapital men vi har valt att avvakta tills produkten är färdig innan vi tar in mer pengar (för att öka värdet i bolaget). Vi ska påbörja utvecklingen 6 juni och jobba 8 veckor i sträck för att skapa hela den tekniska lösningen med backend, frontend samt mobil applikation. Den enda kompetens vi inte besitter är utveckling av mobila applikationer.

    Vi söker nu en eller flera utvecklare (iPhone och Android) som vill vara med och bygga något stort, tänk nästa Skype eller Spotify! Vi är ute efter drivet folk och det finns som sagt stora möjligheter till fast anställning och även ägarandelar i bolaget för rätt person! Är du någon som redan har anställning är det inget problem, vi kan köra en lösning där du jobbar på fritiden och helger (förutsatt att du önskar jobba med oss senare i höst)! Vi kan tyvärr inte erbjuda mer än en fast summa på 50 000 SEK exkl moms (kan du skapa både iPhone och Android version erbjuder vi 80 000 SEK). Om det tar dig 50 timmar att göra appen, eller 500 timmar är helt upp till dig. Appen är inte avancerad och vi tror att det tar en erfaren app utvecklare ca 100-150 timmar att göra. Vi står för grafik och ljud till appen. Vi ser gärna att du har möjlighet att hjälpa till med underhåll och ändringar av appen under hela 2011, detta faktureras separat enligt överenskommelse.

    Det enda krav vi har är att du kan visa en "portfolio" där du har gjort appar tidigare. Vi bryr oss inte om utbildning eller CV. Action speaks louder than words! Den app vi behöver skapa för vår lösning är inte så avancerad, så har man gjort ett tiotal appar tidigare räcker det gott och väl. Det spelar heller ingen roll hur du utvecklar dina appar, om du användare Adobe Air, MonoDroid eller annan plattform, spelar ingen roll. Resultatet som räknas!

    Som person ser vi gärna att du, utöver passion och driv, är lite av en "gamer" och är sport intresserad.

    Tveka inte att fråga om det är något.
    PS. Registrera er för ett beta konto på www.stoneage.se om inte annat, du får chansen att vara med om ett spel som inte liknar något annat, det kan jag lova! Därav det stora intresset från riskkapital bolag. Glöm inte att "lika" sidan .

    mvh
    Amer Mohammed
    CEO/CTO @ www.stoneage.se
     
    Last edited: 14 maj 2011
  2. Redrum_237

    Redrum_237 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    appr - we r what's app

    Skicka ett mail till [email protected] så kan jag maila dig portfolio!

    mvh
    Alex
     
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Har ni fått pengar från Chalmers Mastercard eller är ni Chalmersfinansierade pga där ni sitter och ni fått pengar från Venture Cup? Såg inte hur ni är chalmersfinansierade.
    Är bara lite nördigt intresserad då jag pluggar precis bredvid erat kontor.
    Tog även och skickade iväg ett mail.