Applikations utvecklare

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av sinmanlive, 27 nov 2013.

  1. sinmanlive

    sinmanlive Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har några applikations ideer som jag är övertygad kommer att bli populära och inkomstbringande. jag vill gärna hitta en pertner som kan bygga denna applikation mot att äga 50% av den. om det är någon som har lite tid övers så hojta gärna till. en tidigare app som jag sålde (ideen) på är seedio som finns i appstore. killen marknadsförde den fel dock men det är numera hans problem. jag har även tidigare fått bidrag från almi företagspartner för en applikation och skulle kunna söka ännu en gång ifall det skulle behövas en slant. Men helst ser jag att den som bygger appen ska ta %. MVH Sinman .
     
  2. AKERSKUUUG

    AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    513
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Eftersom du talar om ett 50-procentigt ägarskap antar jag att du därmed avser att dela inkomsterna från eventuell applikationsförsäljning på ungefär samma vis? Om inte så kan du bortse från i stort sett hela inlägget nedan. :)

    Du väljer förstås helt och hållet själv hur du vill dela upp inkomsterna, men som utvecklare råder jag dig att se över fördelningen för att kunna få fler svar. I projekt av den här typen brukar det nämligen vara utvecklaren som tar nästan all risk genom att plöja ner hundratals timmar hårt arbete i ett projekt som inte har någon faktisk garanti för att ge utdelning, medan den andra parten inte kan göra mycket vad gäller marknadsföring innan produkten är så gott som färdig.

    Även när marknadsföringsfasen är igång så kommer utvecklaren sannolikt lägga den största andelen av tiden, åtminstone om man vill åtgärda eventuella buggar och/eller fortsätta vidareutveckla applikationen med nya funktioner. Om applikationen visar sig bli en riktig succé kan fördelningen förstås skifta åt andra hållet, men det är endast få projekt som lyckas ta sig så långt.

    Jag betvivlar inte just din förmåga att komma på projekt som kan tjäna in pengar, men jag vet av egen erfarenhet att inte alla idéer går att tjäna pengar på. Det kan därför bli en dyrköpt gris i säcken för eventuella utvecklarpartners.
     
    evening.beam och sinmanlive gillar detta.
  3. sinmanlive

    sinmanlive Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo du har rätt. jag skulle kunna hjälpa till dock men inskaffning av information.
    Procenten är absolut inte det viktigaste och du har självklart rätt. jag skulle utan tvekan kunna dela % och vinst på ett sätt som utvecklaren är nöjd med. jag vill ju förstås att applikationen blir av. Självklart tjänar man inte multum direkt och tanken är inte att appen ska kosta något till en början. man vill ju gärna se att folk laddar ner den och sprider den till sina vänner eller delar med sig på facebook. jag är väldigt bra på marknadsföring och hjälper till med allt jag kan. tack för svaret. och jag hoppas på fler svar. Som sagt. jag skulle kunna ge bort iaf 70-80 % beroende på hur engegerad utvecklaren är i projektet.

    MVH
    Sinman
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Om man ska dela 50% lika så ska även arbetstiden delas 50% lika. Med det menar jag att fördelningen ska basera sig på arbetsinsatsen.
    Enklast är att man för en tidrapport med timmar och vad man gjort. Sen får man helt enkelt vara ärlig och redovisa sjysst.

    En annan lösning är att man kommer överens med utvecklaren om en timtaxa eller ett fastpris. Sen går alla intäkter till utvecklaren tills utvecklingskostnaden har betalats och övergår efter det till att du får 100%. När sedan något behöver fixas eller en ny version ska utvecklas så går pengarna återigen till utvecklaren.

    Låt utvecklaren stå som ägaren till appen i Play Store, så att han/hon får all cred.

    Det går att hitta på olika lösningar som gör att utvecklaren inte tar hela risken utan faktiskt får ut något av det även om intäkterna blir 0 kr.
     
  5. sinmanlive

    sinmanlive Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle kunna låta utvecklaren utan tvekan stå som ägare o få cred. d ju trots allt han som utvecklat den. jaq har niga problem o va i bakgrunden. sen så kan ja utan tvekan lägga ner minst lika mkt tid då någon måste samla in saker asom ska med in i appen. tex så utvecklar jag hemsidan som den ska vara kopplad till.. de här e ngt som ja o min kompis tror på. och utvecklaren ska veta oxå att efter att den e gjort uppe o hart kört så kan d behöva utvidgas o kanske ändras lite i appen, d samma gäller hemsidan. beroende på hur for den kommer växa. . om d fanns någon som kunde programmera både iOS och Android är bara ett plus.
     
  6. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Alltid lika kul att se alla som drömmer om att bli rika utan att behöva jobba. När de sedan får svar att det är blod, svett och tårar som gäller och inte finns några genvägar så blir det alltid lika tyst. Lite tragiskt att samhället har blivit så naivt.