[Apprequest] App som gör att vissa samtal och sms låter på en övrigt ljudlös mobil.

Diskussion i 'Applikationer' startad av obra1, 13 apr 2010.

1. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Vi har ett litet bekymmer som jag undrar om en Androidapp skulle kunna lösa.

Problem:
    Vi är 6st på en IT Avdelning som har beredskap var 6:e vecka och då skall vi agera på vissa larm som är prioriterade från vårt övervakningssystem OP5.
    Nu skickas mail som vi tar emot i våra SE P1i med Seven pushmail. Tyvärr så får vi mycket varningar och larm från system som inte är prioriterade, samt många vanliga mail, som gör att vi slänger oss på telefonen i onödan.

Alternativen:
    1. OP5 systemet skickar ett sms som sedan skickas till en minicall. Nackdel att det kostar en massa pengar och är lite för bökigt.

2. Vi köper in Androidtelefoner som vi utanför arbetstid sätts på ljudlös, men nyttjar en app (finns någon?) som släpper igenom samtal från utvalda kontakter och även sms från utvalda kontakter (t ex. sms från OP5 servern).

Kan någon tipsa om en sådan app eller om någon tycker att det verkar vettigt att utveckla en?

Mvh

Oscar

2. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Last edited: 13 apr 2010
  3. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi har hittat en app som vi testar just nu.. verkar lovande. Helst vill vi ju kunna ta emot samtal från utvalda kontakter oxå..

http://moguard.meisner-larsen.dk/

4. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

Vore det inte lättare att skaffa ett kontantkort/separat epost och konfigurera OP5 att bara skicka dit, sedan har man en jour telefon som man inte har på ljudlöst, men som bara låter när det faktiskt är något man behöver åtgärda?