[Apprequest] Stockholm marathon

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av FOO, 23 maj 2010.

  1. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har lyckligtvis skadat mig så jag slipper springa maran om någon vecka, men jag har ett flertal arbetskamrater som skall springa. Vad jag har för mig kunde man förra året gå in på nätet och söka på startnr och få upp mellantider under loppet. Det jag önskar är en app, där man kan lägga upp de man vill följa och så få en notifiering när de kommit till de olika mellantiderna.

    Hoppas att de har en sida så någon härifrån enkelt kan fixa en app till detta.

    http://www.stockholmmarathon.se/start/

    Tack på förhand
     
  2. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ingen som kan ta på sig detta? Borde det inte gå att ta tex pactrackdroid eller något liknande program som letar efter förändringar från en specifik sida och modifiera lite...
     
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Det svåraste som jag ser det är att det inte finns någon data att testa mot eftersom ingen har börjat springa ännu. Därför tror jag detta måste göras internt så länge de inte släpper ett api för att hämta informationen. Gissar på att sidan där man kan kolla tiderna inte ens har öppnat.

    EDIT: denna tråd borde ligga bland Appförslag och idéer.

    //reconnnn
     
  4. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    kan man inte testa från resultatet från 2009? så man man se om man får upp resultatet från det året, och sen kan man väl bara ändra var man skall söka när 2010 års lopp börjar?
     
  5. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Ja förutsatt att det inte gjorts några ändringar till detta året man vet ju aldrig va de kan hitta på. Dessutom kommer ju datan knappast in live om man kolla på 2009. Men vist det kanske är någon som kan hitta på någon bra lösning på allt detta. Men mitt tips är nog att prata med de som håller marathonet och se om de kan ge lite information om hur datan kommer levereras. Själv så varken springer jag eller bor i Stockholm så för mig är det inte särskilt intressant att utveckla denna app men det finns säkert någon som vill det.