Apps kraschar efter tvingad omstart!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Bibbas, 21 december 2010.

1. Bibbas

Bibbas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fått ett underligt problem med min underbara SGS idag.

Händelseförloppet:
    Startade programmet Animated Weather Widget & Clock för att uppdatera vädret, får då meddelandet att en ny uppdatering finns.

Uppdaterar programmet utan problem och ska sedan läsa in vädret. Då låser sig hela telefonen och det går varken att använda "Home" eller att stänga av telefonen.
    Tar ut batteriet och startar upp utan problem, dock så möts jag av "hjälpguiden" som kommer fram vid första uppstarten eller vid återställning.
    Det visar sig då att alla apps är omkastade i menyerna och det ser först ut som att den blivit fabriksåterställd. Alla konton och inställningar är dock orört, även alla meddelande. Alla mina kontakter har försvunnit.

Nu är det även så att de flesta av mina installerade apps kraschar så fort jag försöker starta dem.
    Original apps fungerar utan problem och även vissa installerade, framförallt spel.

Någon som har en aning om vad som kan lösa problemet? Rensa eller återställa något kanske? Kan tillägga att telefonen är rootad och körs med Voodoo.

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

jag hde en liknande skum grej igår.. skulle starta zeam en stund och utvärdera om jag gillar den.. då får drn fc hela tiden.. startar till slut om telefonen och då får både zeam och launcher pro fc ... alla widgets är kaputt och kan inte läsas in.. fick ta bort zeam.. installer adet igen.. lägga ut alla widgets på nytt...

tror vi har nåt gammalt piss från voodoo som inte var helt korrekt.. finns ju en fs-bugg i en gammal snapshot... jag väntar bara på update från samsung nu så borde det reda ut sig sjäv när den blåser luren ;)...hoppas jag ;)