Apps och homescreen replacements på Htc Sense

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av brightsize, 3 mar 2010.

1. brightsize

brightsize Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har rotat runt lite här nu men fortfarande inte fått riktig klarhet i hur Htc Sense fungerar med t.ex. home++, slidesceen, vanliga apps m.m.
    Är väldigt sugen på att köpa en Htc Desire (inte lika intresserad av Nexus One) men funderar på om man målar in sig lite i ett hörn med Htc Sense? Kommer allt att fungera precis som "ursprungliga" android bortsett från eventuellt segare uppdateringar? Antar att man kan roota telefonen och undgå problematiken (?) men då tappar man väl garantin så det känns inte så intressant att göra så.

/Jeppe

Last edited: 3 mar 2010
  2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Sense ui är just en ui dvs en userinterface ovanpå androids egna interface.
    så du kan välja androids interface eller sense interface.
    vad gäller uppdateringa så förvänta dig absolute ingenting. Gå in med inställningen att denna telefonen inte kommer få en enda uppdatering.
    du kan oroota din telefon vid ett eventuellt garantiärende med 99% säkerhet...

3. brightsize

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Konstigt då att man inte bara kan byta till androids interface (utan att roota) och uppdatera android-versionen utan htc sense om det skulle klia i uppdateringsfingrarna så småningom.. För jag antar att man inte kan göra så?

Men med andra ord så kommer iallafall home++, slidescreen och sådana program fungera precis som på den ursprungliga android-versionen utan problem?

4. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

du kan byta till androids interface utan att roota.
    uppdateringarna är lite mer än bara så. Du behöver ju fungerande drivrutiner till din hårdvara som htc måste dela med sig vilket dem ogärna gör.

ja dem funkar.

5. brightsize

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok då förstår jag. Har fått för mej att de sena uppdateringarna från Htc framförallt berodde på Htc sense modifieringen men det kanske gäller alla mobiler som kör android bortsett från Nexus one..? Sen kanske Htc bara råkar vara extra sega med sina uppdateringar.

6. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

joo det är orsaken till den sena uppdateringen att dem vill implementera sin senseui.