Hur svårt ska det vara för utvecklare att lägga sina apps på SD-kortet istället... eller ska man behöva roota bara för att de mest grundläggande apparna inte får plats på inbyggda minnet...
Jag kör 2.2 och saken är att utvecklarna måste aktivera SD-lagring i sina applikationer annars går de inte att flytta
Kan inte Google fixa så att alla applikationer tillåter installation på SD kort? Skulle underlätta en del verkar det som
Dels så har denna funktion inte funnits inbyggd i Android så länge ännu, många applikationer har därför ännu inte uppdaterats till att deklarera att de stöder att installeras på SD. Skälet till att de valde att inte bara låta alla applikationer kunna installeras på SD är att om man tar ut SD-kortet måste de applikationer som installerats på SD stängas ned. Exempel på applikationer som är lämpliga att installera på SD med denna lösning är Aftonbladets app och Spel. Exempel på applikationer som ej bör stödja lagring på SD med denna filosofi är Widgets, alarm-klockan, Wave-secure och allt annat som alltid skall vara igång och man inte själv vill hålla på att starta om. Lyckans mig som kör ett ROM med Android 1.6 som stödjer A2SD och där alla appar blir installerade på SD. Jag är dock väldigt medveten om att jag aldrig skall plocka ur mitt SD-kort utan att stänga av telefonen. Innan jag fått in detta ROM var jag verkligen frustrerad över hur lite internt minne HTC placerat i min telefon. m v h Henrik
24 MB? Min är på exakt 1.85 MB Cachen är på 5 MB, den vet jag inte var den ligger, telefon eller på kortet.
Fler och fler apps börjar ju ha stöd för installation på SD-kortet. Skulle vilja säga att över hälften av de apps jag har på telefonen ligger på SD-kortet nu.
Jupp fler o fler hamnar på kortet. Riktigt skönt att se det lediga utrymmet öka trots att det installerats några extra appar. Tänk om CoPilot kunde ta sig i kragen nu.