Tips: [Apps] S Pen QuickMenu 0.4b & Note Screen Writer 1.0b (Aka Proj. Clone AirCommander)

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - ROM-filer och utveckling' startad av TpS, 13 januari 2015.

1. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Använder just nu CM12 vilket fungerar underbart bra på min Note3, det enda jag egentligen saknade var vissa funktioner kopplade till S Pen och dess AirCommander.
    Tog saken i egna händer och skapade några cloner (bara funktionsmässigt, inte visuellt) av de funktioner jag saknade. Just nu finns S Pen QuickMenu som kort beskrivet är en snabbmeny där du själv väljer vilka appar som ska startas samt Note Screen Writer som är en direkt ersättning för Skärmskrivning, dvs ta en skärmdump som du sedan kan rita och skriva på för att sedan dela med dig av via mail eller liknande.

Tänkte dela med mig av denna då fler kanske känner samma sak.

Har skapat en tråd på XDA, kolla in den för uppdateringar, nedladdningar och screenshots:
    http://forum.xda-developers.com/gal...pps-s-pen-quickmenu-0-4b-note-screen-t3001385

Undrar ni något så är det bara att fråga...

erik90 och masze gillar detta.
  2. erik90

erik90 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Bra jobbat! Kommer nog uppskattas av flera som saknar pennfunktionerna i CM!

Har inte hunnit testa än då jag använder en TW rom för tillfället.
    Hur fungerar Quickmenu, är det som på TW att den dyker upp när jag trycker på pennknappen?
    (Antar att det fungerar först när man köper "S-pen button features" i CM S Pen Add-on(ROOT) )

3. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tack, jo hoppas att nån får nytta av den.

I Note Buddy så väljer man QuickMenu som den app som ska startas när man tar ut pennan, funkar bra och är gratis. Vill man använda knappen så får man köpa tillägget och lägger då till QuickMenu även på den funktionen.

erik90 gillar detta.