Hej. Min vän har en HTC Hero utan root. Och jag har hittat själva apk. filen till apps2sd. Vi kopiera över den, installera den men jag vågar inte trycka på apply. Fungerar det verkligen utan root eller kommer inget hända eller kommer den sluta fungera eller nåt? Tacksam för Svar!
=/ tvivlar starkt på att det kommer fungera. använder inte själv a2sd men jag trodde det va något som va bundet till rommen. inte att det va någon apk-fil man kunde kopiera hur som helst.
Jag trodde också det var något man fick med när man installera en rom. Men om det är en apk. fil så borde det fugera?
Ok, tack för svaret. Men är det värt ett test? Eller kommer mobilen bara sluta fungera så man måste göra en hard reset?
Då en App2SD resulterar i symlänkar för de mappar som telefonen normalt sett lagrar appar på (till minneskortet istället), så tror jag inget kommer hända och du kommer få meddelande om säkerhetsproblem. Garanterar inget dock, men är skeptisk till att du kan förstöra telefonen p ådet sättet utan root (via en app). Det är ju hela grejen med att inte ha root från början, för att du inte ska kunna breaka nåt