Apputvecklare i Malmö

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av frontmobestudios, 21 nov 2012.

1. frontmobestudios

frontmobestudios Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Vi är Två apputvecklare som har precis kört igång en app studio tillsammans och vi letar nu efter roliga uppdrag.

Vi utvecklar både till Android och IOS.

Hör av er till [email protected] om ni är intresserade!
    Vi finns i Malmö

//
    Mikael

2. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Har inte riktigt något "uppdrag" till er men tänkte komma med lite förslag eftersom jag själv också en gång var nyföretagare.

- Helt personligt så tycker jag att ett företag som sysslar med applikationer till mobiltelefoner borde ha en hemsida som är responsiv, alltså en sida som anpassar sig efter upplösning. Visar på att man tycker design och utseende är viktigt. (Som till exempel er samarbetpartners http://www.appbyran.se/ . Minska fönstret så ser ni hur sidan reagerar på olika upplösningar.

- Appen "Juridik" på Google Play har skärmdumpar från en iPhone. Not cool. :)

Annars tycker jag att ni är helt på rätt spår särskilt i Malmö (där jag också bor). Skicka e-post till Media Evolution City och be dem vidarebefodra till företagen som sitter där, kan hända att någon behöver hjälp med utveckling.

3. frontmobestudios

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för inputen!

Vi har självklart tänkt utveckla sidan till något mer i framtiden.

Vi ville få upp en simple sida snabbt och enkelt för att se om det fanns något intresse och se om man kunde få uppdrag utan att lägga några större pengar på reklam osv. :)

Tack för tipset med Media Evolution City!

4. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Helt rätt att få upp en hemsida snabbt. Bättre med något än inget.

Appbyrån har något köptema så de har inte gjort i princip någonting med hemsidan själva. Om ni vill jobba med Wordpress så rekommenderar jag detta tema för det ni jobbar med. http://wordpress.org/extend/themes/blackbird det är gratis och väldigt lätt att ställa in. Dessutom är det responsivt.

5. frontmobestudios

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska kolla in det! Tack:)